Kelebekli Pastalar

DSC04373-1Bugün bir pasta tarifi değil, bir süsleme tekniğinden bahsetmek istiyorum. Bu tekniği ilk kez yabancı bir blogda görmüştüm. Royal icing’le yapılmış kelebekler. Yapılışı aşama aşama gösterilmiş. Bu yöntemle, sade bir pastayı, birkaç kelebekle şenlendirmek mümkün.Bu tekniği ilk yiğenimin doğumgününde denemiştim ve çok hoş olmuştu. Ama ne yazık ki ondan fotoğraf yok elimde. Yukarıdaki pasta oğlumun ikinci doğum gününde ki küçük kutlamamız için acelece yaptığım ve kelebeklerine çok da özenemediğim bir pasta. Ama bir araya geldiğinde cıvıl cıvıl olmuşlardı gene de :-)

Pek çok blogda farklı farklı royal icing tarifi bulmanız mümkün. Ben sizi yormadan bir tanesinin tarifini vereyim.

Malzemeler :

  • 2 iri yumurtanın akı
  • 3 cup (330 gr.) pudra şekeri
  • 2 çay kaşığı limon 

Yapılışı :

Yumurtaları mikserle çırpıp, limon ve pudra şekerini ekleyin. Pudra şekerini yavaş yavaş eklerseniz kıvamı kaçırmamış olursunuz. Çünkü yumurta büyüklüğüne göre farklılık gösterebilir. Şu adresteki yapılış videosu, size olması gereken kıvam hakkında fikir verebilir.

Jel gıda boyası ile istediğiniz renklerde krema elde edebilirsiniz. Ben burada kağıttan yaptığım külahları kullandım ama ince uçlu bir krema torbasıyla çok daha profesyonel sonuçlar elde edebilirsiniz.

Kelebek şekilleri için önce yağlı kağıda resimlerini çizin ve kağıdın arkasını çevirin. İnce uçlu bir aparat ya da külahla kontür belirleyin. Sonra içlerini doldurun. Biraz kuruduktan sonra üzerinin şekillerini oluşturun. Ben hazırladığım kağıdı kalın bir kitap arasına yerleştiriyorum. Altta başka kitaplarla destekleyerek çukur oluşturuyorum ve bu işlemden sonra orta kısmına kremayı sıkıyorum ki kanat açıklığını verebileyim. Kuruması için bir süre bu konumda bekletiyorum ve sonra kelebekler hazır :-) Kelebekleri pastanın üzerine yerleştirmek için acele etmemek gerek. Bazen kremaya rengini verebiliyor çünkü. O yüzden sunmaya yakın yerleştiriyorum kelebekleri.

DSC00756-1Yukarıdaki pastada ise aynı yöntemi çikolata ile uyguladım. Beyaz ve bitter çikolatayı benmari usulü eritip, aynı işlemlerden geçirdim. Ancak çikolata çabuk katılaştığı için acele etmek gerek. Külahla yapınca bu sırada biraz eliniz yanabilir :-) Dilerseniz beyaz çikolatayı da renklendirebilirsiniz. Bu haliyle royal icing’e göre daha lezzetli kelebekleriniz oluyor :-)

Bu basit yöntemle çok şık pastalar elde etmeniz mümkün. Denemeye değer, hadi :-)

İlgili Yazılar :

 

 

9 thoughts on “Kelebekli Pastalar

  1. Geri bildirim: Çikolata Kremalı Fındıklı Tart | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Şeytan Çikolata Giyer | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Fıstıklı, Kestaneli, Çikolatalı Pasta | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Çilek Soslu Limonlu Pasta | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Tarifsiz Pastalar | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Tarifsiz Atıştırmalıklar | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Kestaneli ve Beyaz Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

