Sacher Torte

DSC00594-1Bu pastayı  yıllar önce annemin doğumgünü için yapmıştım. Aslında ünlü bir pasta olan “Sacher Torte” hep aynı şekilde süslenir ve üzerine sadece “Sacher” yazılır. Ama kimin umurunda ki :-) 

Pastanın tarifini “Pastacı Burcu” dan almıştım. Bloğunda oldukça ayrıntılı şekilde anlatmış yapılışını. Ben sadece yaptığım farklılıklardan bahsedeyim.

Ganajı bitter yerine, daha çok sevdiğim sütlü çikolatayla hazırladım. Üzerindeki güllerde ise, “Bizim Pastane” bloğunun sahibi Zinnur’un plastik çikolata tarifini kullandım. Ancak Zinnur’un da önerdiği şekilde mısır şurubu yerine bal ile yaptım. Yıllardır her soruma verdiği ayrıntılı cevaplar sayesinde fazlasıyla tecrübe edinmemi sağlayan Zinnur’a da teşekkür edeyim yeri gelmişken🙂

Gül yapraklarını ise, bir kitapta rastladığım şekilde gerçek gül yaprakları ile hazırladım. Benmari usulü erittiğim çikolataları, yıkadığım gül yapraklarının damarlı yüzeyine sürerek donmalarını bekledim. Sonrasında ise yaprakları çıkararak pastamı süsledim.

Aslında bu Sacher Torte’un neden bu kadar ünlü olduğunu anlamış değilim. Bana biraz kuru geldi. Pasta değil de kek kategorisine daha uygun bence. Ama üst süslemesi başka bir tarif içinde kullanılabilir olduğundan paylaşmadan edemedim.

DSC00587-2İşte böyle. Blogdaki ilk pasta tarifimi de oradan buradan linklerle vermiş oldum🙂 Sanırım ben bloglardan tarif denemeye devam ettikçe de böyle olacaklar. ..

19 thoughts on “Sacher Torte

  1. Geri bildirim: Çilekli Pervane | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Melodi | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Çikolata Kremalı Fındıklı Tart | Bir Dilim Keyif…

  4. Aslında sanırım otelin ünlenmesiyle de ilintili bu. Sahibesinin başarısı destansı olmuş🙂 Tabii “koruyucu” kullanılmayan dönemde, dayanıklı, tazeliğini koruyan, nakliyeye uygun oluşu da bu “üne” ün katmış gibi gibi…

    Beğen

  5. Geri bildirim: Şeytan Çikolata Giyer | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Fıstıklı, Kestaneli, Çikolatalı Pasta | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Çilek Soslu Limonlu Pasta | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Beyaz Çikolatalı Browni | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Tarifsiz Pastalar | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Tarifsiz Atıştırmalıklar | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Çikolatalı Karamel Soslu Kestaneli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  12. Geri bildirim: Çikolatalı Doğumgünü Pastası | Bir Dilim Keyif…

  13. Geri bildirim: Malakof Pastası | Bir Dilim Keyif…

  14. Geri bildirim: Carioca | Bir Dilim Keyif…

  15. Geri bildirim: Anneler Günü Çiçek Buketi | Bir Dilim Keyif…

  16. Geri bildirim: Fındıklı ve Çikolatalı Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

