Kestane Püresi Reçeli

DSC02925-1Kestaneyi çok severim. Kestane şekerine, reçeline, pastasına hiç dayanamam. Oldukça uğraştırıcı olan bu tarifi, besleyici değeri yüksek olduğundan, oğlumun bloğunda paylaşmıştım daha önce. Ama tarif burada da olsun istedim. Kitaptaki haliyle tarif şöyle :

Malzemeler :

  • 1 kilo iri kestane
  • 3.5 bardak toz şeker
  • 1.5 bardak su
  • 1 küçük paket vanilya

Yapılışı :

İri, çürüksüz kestanelerin dış kabukları soyulur. Kaynar suya atılır, kestanelerin iç kabuklarının soyulacak şekle gelmesi için beş dakika kadar kaynatılır.

Kestaneler kaynar sudan alınır, ince kabukları tamamiyle soyulur. Yalnız iç kestaneler kalır. Bunlar yıkanıp bir tencereye konur, üzerine basacak kadar su ilavesiyle hamur gibi oluncaya kadar haşlanır.

Haşlanan kestaneler bir ilistire dökülür, üzerinden elle bastırılarak ilistirden geçirilir veya varsa daha kolayı püre makinasından geçirilir.

Püre haline getirilen kestaneler bir tencereye konur, üzerine 3.5 bardak toz şeker, 1.5 bardak su ve vanilya katılarak karıştırılır. Hafif ateş üzerinde yine karıştırılarak pişirilir. Kestaneler koyu bir bulamaç halini alır. Ocaktan indirilir. Biraz soğuyunca kavanozlara doldurulur.

Kestane ile uğraşmanın en zor yanı kestaneleri soymakta. Ben önce kabuklu şekilde çizerek hafif haşlıyorum ve kestaneler sıcak suda beklerken tek tek alıp soyuyorum. Bu reçel için ince kabukların kalması çok önemli değil. Çünkü en sonunda süzgeçten geçiriyorum ve kabuklar temizlenmiş oluyor. Bu haliyle bile fazlasıyla el oyalayıcı. Ama sonuç bana göre değer. Kaşık kaşık yenebildiği gibi, pastalara krema olarak ya da truf yapımında harika bir lezzet farkı yaratıyor.

Ben bu sıralar kavanozu oğlumun elinden alamadığım için yapamıyorum. Olduğunda başka bir şey yemeyi istememek gibi bir yan etkisi var🙂

Kaynak : Sofra Nimetleri, Timaş Yayınları, Sayfa 405

7 thoughts on “Kestane Püresi Reçeli

  1. her ne kadar üşenip deneyemediysem de sayende tadına bakmışlığım var. gerçekten güzel lezzetli. her sene yapayım buzluğa atayım diyorum ama. bu senede zamanını kaçırdım galiba:) artık tarifi elimin altında denemek farz oldu:))

    Beğen

  2. Geri bildirim: Kestane Şekeri | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Kestaneli ve Beyaz Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Çikolatalı Karamel Soslu Kestaneli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Portakal Marmeladı | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Şövalyeli Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

