1 Yaş Pastası

DSC02187-1Bu pastayı oğlumun ilk doğumgünü için hazırlamıştım. Aynı zamanda ilk şeker hamurlu pasta denememdi. Bir hayli acemice. Ama arşivimde olsun istedim🙂

DSC02186-002

Uzun zaman oldu. Kullandığım tarifi hatırlamıyorum ama genel olarak bahsedeyim. Dikdörtgen olarak hazırladığım kakaolu pandispanyaya, ganaj ve fıstıklı krokan eşlik etmişti. Mukavvadan hazırladığım bir şeklindeki kalıpla kesmiş ve kendi yoğurduğum şeker hamuru ile kaplamıştım. Üç boyutlu şekil çalışmaya cesaret edemediğimden ise, o zamanlar oğlumun en sevdiği hayvanlardan olan zürafayı, gene mukavvadan kalıp çıkararak üzerine resmetmiştim. Ekipman eksikliğim ve bilgi yetersizliğim sonucu ancak böyle bir pasta oluşturabilmiştim.

Yorucu ama çok keyifli bir iş, şeker hamurundan pasta yapmak.

Yılda bir kere yapınca çok pratiklik kazanamıyorum ama denemeye devam edeceğim🙂

İlgili Yazılar :

 

15 thoughts on “1 Yaş Pastası

  1. ekipman ve tecrübe yoklugu göz önünde bulundurulsa mükemmel çok şahane bir çalışma.
    ben de şeker hamurlu pastalara merak saldım. insallah benimde güzel güzel pastaları olur.

    Beğen

    • Beğenmenize sevindim🙂
      Bu pasta neredeyse 3 yıl öncesinden. Bloğu yeni açınca elimdeki fotoğrafları ekleyerek başladım.
      Çok keyifli bir iş. Eminim daha güzellerini yaparsınız🙂

      Beğen

  2. Geri bildirim: Tukanlı Doğumgünü Pastası ve Hayvanlı Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Diş Hediği Kurabiyeleri | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: İtfaiyeli Doğumgünü Pastası ve Araçlı Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Öykü’nün Doğum Günü Kurabiyeleri | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Çağıl’ın Doğumgünü Kurabiyeleri | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Yağız’ın 4 Yaş Doğumgünü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Beyaz Çikolata ve Ahududulu Tart | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Dinozorlu Pasta | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Yağız’ın 5 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Yağız’ın 6 Yaş Doğum Günü Menüsü :-) | Bir Dilim Keyif…

  12. Geri bildirim: Şövalyeli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  13. Geri bildirim: Yağız’ın 7 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  14. Geri bildirim: Star Wars Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

