Melodi

DSC04809-1

 

Zor pastaları seviyorum. Hele ki bunu aşama aşama Zinnur anlatmışsa.

Bu pasta, tarçınlı ve karamelli bir krema, tarçınlı tart katı, cenuaz kek ve elma dilimlerinden oluşuyor. Elma dilimlerin hazırlanması 20 saat sürse de, sonuçta elde edilen tada değer :-) 

Tarifi uzun uzun anlatmayacağım. Zaten Zinnur çok ayrıntılı şekilde anlatmış. Ben sadece yaparken karşılaştığım durumlardan bahsedeyim :

  • DSC04818-1Cenuaz kekim kalın olduğundan üç parçaya ayırıp ikisini kullandım. Kalan bir parçayı da Çilekli Pervane yapımı için buzluğa attım🙂
  • 20 saat sonunda elmalarım püreye döndü ve düzgün dizilecek durumda değildi. (Elmaların cinsinden sanırım) Ama sorun olmadı. Kaşıkla yerleştirdim.
  • Kek katını karamelli bir şurupla ıslattım.
  • Tart katı taşırken kırıldı. Ama üzerine elma dilimleri dizilince sorun olmadı.
  • Üstteki elmalara şeftali marmelatı sürdüm.
  • Pastanın tart katı yerleştirildikten sonra sekiz saat içinde tüketilmesi öneriliyordu. Buna rağmen ertesi gün yediğimde hala çok lezzetliydi.

Pastayı denediğimde bu kadar zahmete bir daha katlanamayacağımı düşünmüştüm. Ama şimdilerde zorluğunu unuttum ve lezzetini hatırladıkça tekrar yapasım geliyor🙂

Sizde yeni tatları seviyor ve  uzun soluklu tarifler denemekten yılmıyorsanız, elmalar tükenmeden mutlaka deneyin. Pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

 

12 thoughts on “Melodi

  1. Geri bildirim: Çikolata Kremalı Fındıklı Tart | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Şeytan Çikolata Giyer | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Fıstıklı, Kestaneli, Çikolatalı Pasta | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Çilek Soslu Limonlu Pasta | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Tarifsiz Pastalar | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Tarifsiz Atıştırmalıklar | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Malakof Pastası | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Carioca | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Saatli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Fındıklı ve Çikolatalı Pasta | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Ahududu Soslu Çilekli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  12. Geri bildirim: Kara Orman Pastası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

