Tukanlı Doğumgünü Pastası ve Hayvanlı Kurabiyeler

DSC04223-1Bu, oğlumun 2 yaş doğumgünü için hazırladığım pasta. O sıralar dilinden düşürmediği tukan olsun istemiştim pastasında. Ama üç boyutlu yapmaya cesaret edemeyince, mukavvadan kestiğim şablonla üzerine resimledim.

DSC04219-1

Pastanın tamamını şeker hamuru ile kaplamak yerine, kenarlarında beyaz çikolatadan hazırladığım plakalar kullandım. Fıstık krokanlarla da süsledim.

Pasta iki katlı olunca, çökme yapmaması için alt tabana dört adet pipet sapladım ve mukavvadan kestiğim dairenin üzerine yerleştirdim üst katı.

Kalıp olmadan şeker hamurunu kesmek gerçekten çok zor. Belki kolay bir yöntem ya da aparatı vardır ama ben bilmiyorum. Bu pastaları hazırlarken öylesine hastaydım ki, belki de o sebeple zorlanmıştım.

Kurabiyeler de gene oğlumun sevdiği hayvanlardan oluşsun istedim. Önce mukavvadan kalıplar kestim. Ama istediğim başarıyı elde edemedim. Mutlu dükkanda gördüğüm harika kurabiyelere benzemediler ne yazık ki😦 Neyse ki evde bir ayı kalıbı varmış da, onunla tamamlayabildim :-) 

Ama oğlum bunlara bayıldı ve başından kalkmak istemedi masanın🙂
DSC04240-1Daha öncede söylediğim gibi, çok keyifli ama bir o kadarda yorucu benim için şeker hamuru ile uğraşmak.  Ama sonuç yorgunluğa değer🙂

DSC04299-1

İlgili Yazılar :

16 thoughts on “Tukanlı Doğumgünü Pastası ve Hayvanlı Kurabiyeler

  1. Daha ne olsun, harika olmuş, en güzel pasta kurabiye insanın kendisinin yaptığıdır =) Ellerinzie sağlık =)

    Beğen

  2. Geri bildirim: Diş Hediği Kurabiyeleri | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: İtfaiyeli Doğumgünü Pastası ve Araçlı Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Öykü’nün Doğum Günü Kurabiyeleri | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Çağıl’ın Doğumgünü Kurabiyeleri | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Yağız’ın 4 Yaş Doğumgünü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Dinozorlu Pasta | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Mustafa Doruk’un Hoşgeldin Kurabiyeleri :-) | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Öğretmenler Günü Kurabiyeleri | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Yağız’ın 5 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Korsanlı Pasta | Bir Dilim Keyif…

  12. Geri bildirim: Yağız’ın 6 Yaş Doğum Günü Menüsü :-) | Bir Dilim Keyif…

  13. Geri bildirim: Şövalyeli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  14. Geri bildirim: Yağız’ın 7 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  15. Geri bildirim: Star Wars Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

