Kestaneli Kurabiye

kestaneli kurabiye2-1

Bu kurabiyeyi ilk denememin üzerinden yıllar geçti. Son zamanlarda bloğunu güncellemediği için üzüldüğüm Tea-time Mine’nin birbirinden güzel tariflerinden biri bu. İlk başta kullanılan badem miktarı ve kestane püresi hazırlama işlemi beni korkuttuysa da, özel günler için çok şık bir alternatif. Üstte, yumurta ve şekerin doğru sürede çırpılmış hali, aşağıda ise biraz fazla çırpılmış şekli var. Üstte ki daha doğru olsa da, altta ki de şık bir sunum. Tadından kestane hissedilmiyor aslında. Zaten eser miktarda kullanılıyor. Sanırım kıvama etkisi var. Daha çok badem tadı alıyorsunuz.kes.kurabiye2-1

Malzemeler :

  •  3 yumurta akı
  • 250gr. pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tutam kakule tozu 
  • 350 – 400gr. çekilmiş badem
  • 100gr. kestane püresi
  • 60 gr. un
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabugu rendesi
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • ve süslemek için ½ tatlı kaşığı kakao

Yapılışı :

Yumurta aklarını çırparak kar haline getirin ve pudra şekeri ekleyin. Hazırlanan bezeden dört yemek kaşığını süslemede kullanmak üzere ayırın. Diğer malzemeleri ilave ederek yapışkan bir hamur elde edin. Hamuru dörde bölerek silindir haline getirin ve streç folyoya sararak iki saat buzdolabında bekletin.

Fırını 130 dereceye ısıtın ve rulolardan 1 cm dilimler kesin. Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin. Ayrılan bezeden 2 tatlı kaşığını ayırıp, kalanı kurabiyelere paylaştırın. Ayrılan bezeye kakao ilave edin ve bir kürdan yardımıyla sürülen bezelerin üzerine damlatın ve şekillendirin. Önce 130 derecede 15 dakika, ardından ısıyı 100 dereceye düşürüp 12-15 dakika pişirin. Yapım aşamalarının anlatımı biraz karışık. Ancak Mine oldukça anlaşılır şekilde resimlemiş aşamalarını.

kes.kurabiye3-1

Püf Noktaları :

  • İlk yapışımda 350 gr bademe 100 gr fındık eklemiştim. Böylece nispeten daha kolay şekillendiler. Tarifteki haliyle uyguladığımda ise, tat açısından bir kayıp olmasa da şekil vermekte zorlandım.
  • Buzdolabı yerine buzlukta bekletilse daha düzgün dilimlenebilir. Ancak ben kestane püresini buzluktan kullandığım için yeniden donduramadım.
  • Ele yapışan bir hamur olduğu için, eli ıslatmak şekil vermeyi kolaylaştırıyor.
  • Tarifte 90 adet çıktığı söylenmesine rağmen, benim 60-70 arası küçük kurabiyem oldu. Bundan sebep, bir miktar daha badem eklenebileceğini düşünüyorum.
  • Eğer kestane buzluktan kullanılmayacak ise, silindir halinde iken dondurulabilir.
  • Benim kestane pürem şekerliydi. Gene de çok tatlı gelmedi.
  • Kestaneye bayıldığımı söylemiş miydim🙂 Ben kestane mevsiminde evde kestane püresi hazırlayıp küçük poşetlerde donduruyorum. Biraz zahmetli bir iş ancak pek çok tarifte kullanabiliyorum. Zinnur’un hazırladığı şekilde hazırlıyorum. Siz uğraşmak istemezseniz hazır satılanlardan kullanabilirsiniz.
İlgili Yazılar :

20 thoughts on “Kestaneli Kurabiye

  1. Geri bildirim: Fıstıklı Makaron | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Fıstıklı Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Çikolatalı Makaron | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Çatlak Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Şeftalili Tart | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Çikolata ve Bademli Bonbon Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Tarçınlı Yıldız | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Kestane Şekeri | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Kestaneli ve Beyaz Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Çikolatalı Karamel Soslu Kestaneli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Çikolatalı Doğumgünü Pastası | Bir Dilim Keyif…

  12. Geri bildirim: Balayı Kurabiyesi | Bir Dilim Keyif…

  13. Geri bildirim: Yulaflı ve Fındıklı Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  14. Geri bildirim: Eti Cin Kurabiye :-) | Bir Dilim Keyif…

  15. Geri bildirim: Ay Çöreği :-) | Bir Dilim Keyif…

  16. Geri bildirim: Ben’s Cookie (Çikolata Bombası :-)) | Bir Dilim Keyif…

  17. Geri bildirim: Üzümlü Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  18. Geri bildirim: Çikolatalı ve Kahveli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  19. Geri bildirim: Meyveli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  20. Geri bildirim: Taşlı Tarla | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

