Fıstıklı Makaron

DSC09363-1

Sanırım bana bu bloğu, makaronlar açtırdı. Yıllar önceydi bu harika kurabiyeleri ilk kez Bizim Pastane’de gördüğüm. Benim için ulaşılmaz görünüyorlardı. Ama her zaman ki gibi, Zinnur öyle güzel anlatmış ve tüm sorularıma içtenlikle cevap vermişti ki, bir cesaret denedim. Ve ta ta ta taaam, bugüne kadar yaptığım en güzel kurabiye oldular ve de evde en çok istek alan şey oluverdiler.

Ne var ki öyle hemen yapılıveren şeyler değiller benim için. Yapım aşamaları hala gözümü korkutuyor. Malzeme temini de ayrı dert. Sağolsun abim sayesinde, badem ya da fıstık ununa daha rahat ulaşabiliyorum artık. Bugüne kadar, çikolatalı, fındıklı, kestaneli, fıstıklı ve de limonlusunu denedim. Ama en sevileni bu olduğu için tarif vermeye fıstıklıdan başlamak istedim.

Geçenlerde Tchibo‘dan, porsiyon ayarlayıcı ve makaron silpatı almıştım. Aşağıda fotoğrafta görülenler. Ancak porsiyon ayarlayıcı çok kullanışlı gelmedi. Hemen akıverdi karışım. Belki biraz el alışkanlığı gerekiyor ama ben bu sefer uğraşmayıp krema torbasına dönüş yaptım. Makaron silpatı da olmazsa olmaz birşey değil. Ama mutfağa meraklıysanız bir teraziniz mutlaka olmalı. Makaron için ise rondo ve de mikserde olmazsa olmazlar.

mutfak2

Bir Fransız kurabiyesi olan makaronun ana malzemesi badem. Mereng gıda boyası ile renklendirilip, sadece ara krema da kullanılıyor adını veren kuruyemiş. Yani orjinalinde, fıstık sadece krema da. Tam da bu yüzden, Zinnur’un verdiği şekliyle çok daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.

mutfak3

Aslında gerek Zinnur, gerekse Işıl Ablacığım öyle güzel makaronlar yapıyorlar ve incelikle tarif yayınlıyorlar ki, benim ki yeni birşey vermek değil de, yaptıklarımı paylaşma arzusu. Her seferinde farklı bir tarif deniyorum bende. Bu sefer de Işıl Ablacığımın verdiği yer fıstıklı makaron tarifinden uyarladım. Artık öylesine aştı ki kendini şunlara bir göz atın lütfen🙂

Malzemeler :

  • 70 gr. yumurta akı (yaklaşık 2 iri yumurta)
  • 95 gr. çekilmiş fıstık
  • 56 gr. şeker
  • 112 gr. pudra şekeri
  • 1 tutam tuz

Krema İçin:

  • 50 gr beyaz çikolata
  • 50 gr. çekilmilş fıstık
  • 20 gr. tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı su

Yapılışı :

Bu tarifte beni en zorlayan şey fıstıkla pudra şekerini rondodan geçirdikten sonra elemek. Aslında eleme işlemi atlanabilir de. Ama ben pürüzsüz olmasını istediğim için eliyorum mutlaka.

Yumurta aklarını bir fiske tuz ekleyerek çırpıcı ile çırpın. Şekeri ekleyin ve hafif tepecikler oluşmaya başlayınca, rondodan geçirip elenmiş olan fıstık ve pudra şekeri karışımını, üç seferde hafif karıştırarak ekleyin ve bu aşamadan sonra fazla çırpmayın.

Yuvarlak bir uç takılmış krema torbasına karışımı boşaltın. Yağlı kağıt ya da silpat serilmiş tepsiye küçük yuvarlaklar şeklinde sıkın. İşlem bitince tepsiyi birkaç kez yere vurarak hava boşluklarının çıkmasını sağlayın. Bundan sonra kurumak üzere bir süre tepside beklemesi gerekiyor. Bu havanın sıcaklığına göre değişebilir. Ben bugün hazırlayıp dışarı çıktım ve dönüşte pişirdim. Sanırım 2-3 saat bekledi. Normalde 1 saat civarı bekletiyorum. Dokunduğunuzda elinize bulaşmayacak şekilde olmalı.

Fırın ısısı fırına göre değişse de, 160 derecede pişirdim ben. Önceden ısıtılmış fırında 12 dakika pişirdim ama ilk 3 dakikadan sonra fırını hafif aralık bırakabilmek için tahta kaşık yerleştirdim. Kurabiyelerin bu aşamada pişerken eteklenmesi gerekiyor. Piştikten sonra soğumasını bekleyin.

Krema tarifim pek kullanılan bir tarif değil sanırım. Ama ben çikolatalı krema kullanmayı seviyorum. Bir benmari düzeneği hazırlayın ve beyaz çikolata ve suyu bu düzenekte eritin. İndirince tereyağını ekleyip karıştırın. Son olarak da fıstık ekleyin.  Bu krema çok akışkan olmadığı için krema torbasına koymadım. Birer çay kaşığı fıstıklı krema ile kurabiyeleri birleştirdim.

mutfak4

İpuçları: 

  • Yumurta aklarının 24 saat önce ayrılarak oda sıcaklığında bekletilmesi tavsiye ediliyor. Ben bu tarifte akşamdan ayırıp sabah hazırladım.
  • Fıstıkları dolapta beklettiğim için nemlenebiliyorlar. Bu yüzden hazırlamadan önce 10 dakika kadar yanmaz tavada kısık ateşte karıştırarak kuruttum.  
  • Eleme işlemi sırasında illaki 3-5 gr fıstık kalıyor elekte. O nedenle fıstığı biraz fazla ekliyorum. 91 yerine 95 gr gibi.
  • Eğer yağlı kağıt kullanacaksanız, kağıdı tepsiye sabitlemenizi öneririm. Yoksa şekilleri bozulabiliyor. 
  • Bu ölçü ile 18 adet makaron elde ettim.

Kaynaklar :

Makaron yapmaya başlamadan önce şu bloglara mutlaka göz atın:

  1. Beni ilk makarondan haberdar eden Bizim Pastane
  2. Günden güne kendini aşan, Makaronlar Kraliçesi Işılca Tatlar
  3. Hazırladığı ayrıntılı dosyalarla kendinden pek çok şey öğrendiğim Hanimiş
  4. Fotoğraflarına doyamadığım Mad Baker

DSC09387-1

İnanıyorum ki bu kurabiyeyi tadınca, artık kolay kolay başka kurabiye beğenemeyeceksiniz🙂

İlgili Yazılar :

13 thoughts on “Fıstıklı Makaron

  1. tatmış biri olarak ilk ben yazayım istedim. bir tane yediğim için tadını tam anlayamadım. hala yutkunup bir tane bir tane daha sesleri beynimden kulağıma göderiliyor ama yok. ayrıca ara kreması çok güzeldi. dediğim gibi bir tane ile olmaz:) bir makarona bu kadar yazabiliyorum. takipçilere duyrulur : makaronun yanında süper su böreği ve harika browni dilimleri var arkadaşımın sabah bana tatmam için getirdiği pakette. artık sırada hangi tarif var siz tahmin edin…..fatma yanlış anlama tatdığım pastalar börekler için demiyorum bunları; iyiki arkadaşız, iyiki sen tekrar işe başlayıp yemek sitesi açtın tamamen dugusal;) çok uzattım galiba damağımda makaron, browni ve birazdan çayın yanın da yiyeceğim su böreği lezzetleri beni hızımı alamaz bir hale getirdi yeter herkezi daha fazla imrendirmeyim eline, emeğine sağlık. ben burda yeni denemlerini sabırsızlıkla bekliyorum:))

    Beğen

    • Bunca iltifattan sonra, ben bir gaz bu akşam yeniden girerim mutfağa🙂 Makaron talepleri de günden güne artıyor. Çok çalışmam lazım çok🙂 Afiyet olsun arkadaşım. Beğenmene çok sevindim🙂

      Beğen

  2. Geri bildirim: Fıstıklı Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Çikolatalı Makaron | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Çatlak Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Limonlu Makaron | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Fındıklı Makaron | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Kahveli Makaron | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Ahududulu Makaron | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Çikolata Kaplı Fıstıklı Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Fıstık Krokan | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Saatli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  12. Geri bildirim: Fıstıklı Mekik | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

