Çatlak Kurabiye

DSC09529-1Bu kurabiyeleri ilk Zinnur’da görmüştüm. Ancak o tarif vermeyince Serinmavi yazdı. Bende defalarca yaptım. Hem çok lezzetli hemde pratik olunca sık yapılan kurabiyelerim arasına giriverdi. Sonrasında birkaç farklı çatlak kurabiye tarifi daha denedim ama hiçbiri bu lezzette değildi. Oğlumun da en sevdiği kurabiye bu. Ne zaman başka bir kurabiye yapsam önce yiyor, ardından “neden çatlak kurabiye yapmadın” diye söyleniyor🙂

Şimdi ben kendi yaptığım şekliyle yazıyorum.

DSC09530-1

Malzemeler :

  • 2/3 cup fındık
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 185gr. bitter çikolata
  • 2 3/4 cup un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3/4 çay kaşığı tuz
  • 100 gr. tereyağı (yumuşatılmış)
  • 1 1/2 cup esmer şeker
  • 2 iri yumurta
  • 1/4 cup süt
  • 1 paket vanilya
  • 3/4 cup pudra şekeri

Yapılışı :

Fındıkları yaklaşık 10 dk. yanmaz tavada kısık ateşte kavurun ve soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra 2 yemek kaşığı toz şekerle mikserden geçirin. Çikolataları küçük parçalara ayırıp benmari usulü eritin. Un, kakao, tuz, kabartma tozu ve vanilyayı bir kaba eleyin. Tereyağı ve esmer şekeri mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyerek karıştırın. Erimiş çikolatayı, ardından sütü ekleyin. Mikserin devrini düşürerek unlu karışımı ve son olarak fındıkları ekleyin. Karışımı streçe sarıp buzdolabında 2-3 saat bekletin. Fırını 175 dereceye ısıtın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye, fındıktan büyük cevizden küçük yuvarlaklar alıp pudra şekerine bulayın ve tepsiye dizin. 12 dakika pişirip, tepside soğutun.

mutfak6Püf Noktaları :

  • Bu çok bereketli bir kurabiye🙂 60-70 arası kurabiye çıkıyor.
  • Dolapta az beklerse yayılıyor, çok beklerse çatlamıyor:-(
  • Ne yaparsam yapayım yoğun bir pudra şekeri kaplamasını yakalayamıyorum. İlla ki eriyor. Acaba pudra şekeri yerine farklı bir şey mi kullanılmalı ki?: Asıl tarifte belirtilen pastacı şekeri ne ola ki?
  • Fırından çıktığında pişmemiş olduğunu düşünebilirsiniz. Aman daha fazla tutmayın. Soğudukça katılaşıyor.
  • Buzlukta saklamaya müsait. Öyle çok oluyor ki, ben bir iki kutu atıyorum acil durumlar için.

Yukarıdaki ısırık da oğlumdan. Sırf bir tane daha yiyebilmek için, “annecim bir ısırıyım da resmini çeler misin” dedi kurabiye canavarı🙂 Düşünün artık tadını🙂

İlgili Yazılar :

16 thoughts on “Çatlak Kurabiye

  1. Geri bildirim: Şeftalili Tart | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Çikolata ve Bademli Bonbon Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Tarçınlı Yıldız | Bir Dilim Keyif…

  4. Ben bu kurabiyeyi yaptım,kesinlikle şimdiye kadar yaptığım en güzel çikolatalı kurabiye oldu. Oğlum da bayıldı.
    Çok bereketli bir kurabiye,yaklaşık 60 adet olunca yarıdan fazlasını derin dondurucuya kaldırdım.

    Tarif için teşekkürler
    Şenay

    Beğen

    • Beğenmenize çok sevindim. Geri bildirim için de çok teşekkür ederim🙂 İyi sonuçlar alındığını duymak çok mutlu ediyor beni. Benim oğlumun da favorisi. Afiyet olsun.

      Beğen

  5. Geri bildirim: Beyaz Çikolatalı Browni | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Balayı Kurabiyesi | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Yulaflı ve Fındıklı Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Yağız’ın 5 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Beyaz Çikolatalı Kakaolu Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Tahinli Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Taşlı Tarla | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

