Çikolata Transferli Pasta

DSC00769-1

Yıllar önce yiğenim Simay’ın doğumgünü için hazırlamıştım bu pastayı. Hanimiş bloğunun sahibi Işıl’ın ayrıntılı dosyalarından biri olan Donmuş Krema Transferi yönteminden esinlenerek hazırladığım bu pastada, krema yerine beyaz konfiseri kullandım ben. Hanimiş’in tarifte verdiği kremanın çok fazla yağ içerdiğini düşünerek, çikolata kullanmak istedim. Ama pek iyi bir fikir değilmiş :-) 

O zamanlar daha renklendirmeyle çok alakalı değilken fazla jel boyam da yoktu. Toz boya ise çikolatanın yapısını bozmuştu. Kesme aşaması ise evlere şenlikti. Elektrikli bıcağımla bile kesememiştim. Öylesine sertti. Ama bir fikir olsun diye yazmak istedim. Hanimiş’in tarifindeki krema kullanılırsa kesmekte ve renklendirmekte sorun yaşanmayacaktır. Sadece üst kısmına geldiğinden de yerken sıyrılabilir bu katman.

DSC00768-1

Yapım aşamaları aynı. Önce pasta ölçütlerine uygun basit bir resmin bilgisayar çıktısı alınır ya da yağlı kağıda çizilir. Eğer ki çıktı alınırsa daha düzgün olacaktır. Yağlı kağıda kopyası çıkarılır. Benmaride eritilen çikolata renklendirilir ve gene yağlı kağıttan küçük külahlar hazırlanır. Çizilen yüzün arkası çevrilerek, sabit durması açısında tezgaha yapıştırılır. Alt kısmına bir karton pasta tabanı konursa taşıma işlemi daha kolay olacaktır. Küçük külahlara konan çikolata ile resim boyanır. En sonunda tüm üst yüzey tek renk çikolata ile kaplanır ve donmaya bırakılır. Hazırlanan pasta üzerine resim ters çevrilerek konur ve yağlı kağıt sıyrılır. Ve taa taaam. Resminiz hazır🙂 Sonrasında pasta ile bütünlük sağlaması açısından kenarlar krema ile süslenir. Ve de çocuklar bayılır🙂

Gelelim yaşadığım aksiliklere. Boya ve sertlikten bahsettim yukarıda. Her ne kadar kesilemese de kopartarak pastaların üzerine koyabildim. Çikolata çabuk sertleştiğinden hızlı çalışmam gerekiyordu. Boyama da görülen boşluklar da yeterince hızlı çalışamamamdan kaynaklanıyor. Pasta kreması bitter çikolatalı olduğundan, resmin ince kalan yerlerinden rengi belli oldu. Üst kremayı açık renkte kullanmak gerekiyormuş demek ki🙂

Şeker hamuru kullanmak istemezseniz, çocukları mutlu edecek bir seçenek bu. Arşivimde bulunsun istedim🙂

İlgili Yazılar :

Bir Cevap Yazın

