Çikolata Kremalı Fındıklı Tart

fındıklı tart-1

Bu tarifi deneyeli yıllar oldu. Gene Bizim Pastane‘nin muhteşem tatlarından biri. Ancak ben kakaolu bir tart tabanı kullanmış ve çok da memnun kalmamıştım. Tartı kesmekte çok zorlandığımı hatırlıyorum ve çatalla yemek mümkün olmamıştı. Ama bunun dışında tadı muhteşemdi. Siz denerseniz sevdiğiniz bir tart tarifini kullanabilir ya da Zinnur’un yorumlarda önerdiği tart tarifini kullanabilirsiniz.

Ben bu tarifte abimin bulup getirdiği, küçük ve lezzetli bir fındık türü olan pikolayı kullanmıştım. Normal fındıkla da yapılabilir tabi. Nispeten pahalı olan pikolayı her zaman bulmak mümkün olmuyor. Ama ben bir kere daha denemek için pikola arayacağım sanırım🙂

Malzemeler :

  • 22 cm lık kalıp için tart hamuru
  • 1+1/2 bardak fırınlanmış, kabukları mümkün olduğunca çıkarılmış bütün halde fındık
  • İnce kesilmiş 45 g + 200 g süt çikolatası
  • 1+1/2 yemek kaşığı bal
  • 1/3 bardak şeker
  • 1+1/2 yemek kaşığı mısır şurubu (ya da aynı miktar glikoz şurubu, bal ya da yoğun şeker şurubu)
  • Tutamla tuz
  • 1/4 bardaktan azıcık fazla +1 bardak süt kreması

Tarifi denemem üzerinden 5 yıl geçmiş. Ayrıntıları çok hatırlayamadığımdan, yapılışı için sizi direkt Bizim Pastane‘ye yönlendiriyorum. Yapmadan önce yorumlara da göz atmanızı öneririm.fındıklı tart 2-1Bir çikolata severseniz, hele ki benim gibi en sevdiğiniz çikolata türü sütlü olanıysa mutlaka deneyin derim. Pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

4 thoughts on “Çikolata Kremalı Fındıklı Tart

  1. Geri bildirim: Beyaz Çikolata ve Ahududulu Tart | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Ayvalı Tart | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Portakallı Çikolata Kareleri | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Çikolatalı Linter Turtası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

