Karnabahar Köftesi

DSC05875-1Tatilden az önce döndüm. Bloğu güncellemeyeli çok olduğunu görünce, daha önce yazıp yayınlama fırsatı bulamadığım bir tarifi ekleyeyim dedim. Malum çamaşır, ütü, temizlik derken bir süre yeni birşey yazmam zor🙂 Tatil güzel de ah şu dönüşü olmasa🙂

Karnabahar köftesi yıllardır yaptığım ve çok severek tükettiğimiz bir tad. Çocuklara uygun olduğu için daha önce oğlumun bloğunda yazmıştım. Ama burada da olsun istedim. Her ne kadar pasta ağırlıklı bir blog olsa da, severek yaptığım vejetaryen tariflerde eklemek istiyorum buraya. Karnabahar sevmiyorsanız da bir kere deneyin derim ben🙂

Malzemeler :

  • 1 orta boy karnabahar
  • 3 yumurta
  • 7 yemek kaşığı un
  • Yeşillik (Nane, maydanoz, dereotu, yeşil soğan-zevkinize göre biri ya da hepsi)
  • Baharatlar (2 tatlı kaşığı kimyon, 1 tatlı kaşığı kişniş, 1/2 tatlı kaşığı karabiber)
  • Tuz
  • Kızartmak için zeytinyağı

Yapılışı :

Karnabahar temizlenip buharda haşlanır. (Vitamin değeri kaybolmaması için buharda haşlıyorum ama gerekli ekipmanınız yoksa suda da haşlayabilirsiniz) Biraz soğuduğunda ezilerek içine diğer malzemeler katılır. Karnabaharın ya da yumurtanın büyüklüğüne göre un miktarı farklılık gösterebilir. Kaşıktan akıp gitmeyecek ama elle de şekil verilemeyecek bir kıvamda olmalı. Yanmaz tavada az yağ ile bir yemek kaşığı ölçüsünde konarak kızartılır. Soğuduktan sonra bir miktarı buzluğa konup kalanı da afiyetle tüketilir :-)

4 thoughts on “Karnabahar Köftesi

  1. Geri bildirim: Patlıcanlı Karnıyarık Böreği | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Mercimekli Börek | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Patatesli Milföy Külahlar | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Pırasalı Börek | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

