Beyaz Çikolata ve Ahududulu Tart

DSC00554-1

Oğlumun doğumgününde yaptığım pastaların tariflerine, en çok beğeni alandan başlamak istiyorum. Bu tarifte sevgili Zinnur’un muhteşem arşivinden. Ben daha küçük parçalar halinde ikram etmek istediğimden ve de malzeme eksiklikleri nedeniyle biraz değiştirmek durumunda kaldım. Orijinal tarif şurada. Ben yaptığım şekliyle yeniden yazıyorum.

Malzemeler :

Tabanı İçin :

  • 1 bardak un
  • 2 tatli kasigi kakao
  • 2 yemek kasigi pudra sekeri
  • 113 gr soğuk tereyağı
  • 1 yumurta sarısı
  • Birkaç yemek kaşığı soğuk su

Dolgusu İçin:

  • 2 kutu sıvı krema (400 gr)
  • 1/2 cup süzme yoğurt
  • 170 gr küçük DSC00555-1parçlara kesilmiş beyaz çikolata
  • 1 küçük kase dondurulmuş ahududu
  • 1,5 tatlı kaşığı bitkisel jelatin
  • Üzerine rendelemek için bitter çikolata

Yapılışı :

Unu ve kakaoyu eleyin ve şekeri ekleyin. Üzerine soğuk tereyağını ekleyerek, avuçlarınız içinde eritmeden birleşmesini sağlayın. Yumurta sarısını ekleyin ve birleştirecek kadar soğuk suyla toparlayın. Strech filme sarıp 1/2 saat buzdolabında dinlendirin. Fırını 200 dereceye ısıtın. Hamuru yağladığınız 23 cm.lik kare kalıba merdane ile açarak yerleştirin. Üzerine alüminyum folyo serin ve ağırlık yapması için bakliyat koyun. (fasulye, nohut gibi) 20 dakika bu şekilde pişirdikten sonra 10 dakikada bakliyatları alarak pişirin ve soğumaya bırakın.

1 Paket kremayı sahana alarak kaynama noktasına getirin ve doğranmış beyaz çikolata üzerine dökerek erimesini sağlayın. Birkaç saat dinlenmeye bırakın. Hazır olunca kalan kremayı çırpın ve sertleşince yoğurdu ekleyin. Bu aşamada jelatini sıcak su da eriterek ekleyin ve çikolatalı karışımı da ilave edin. Ahududuları tart tabanının üzerine dizin ve kremayı üzerine ilave edin. Birkaç saat soğuttuktan sonra üzerine çikolata rendeleyerek servis yapın.

Püf Noktaları :

  • Tart tabanının tadı azdı ama bu haliyle oldukça hafifti. Daha tatlı seviyorsanız biraz arttırabilirsiniz.
  • Tart yaparken mutfak robotu kullanmak gerekiyor ki tereyağı erimesin. Ama benim robotum olmadığından elde yaptım. Robotunuz varsa onunla yapın.
  • Buzdolabında 1/2 saatten fazla beklettiğimden merdane ile açamadım ben ve kalıba bastırarak yerleştirdim. Sorun olmadı.
  • Orijinal tarifte kullanılan creme fraiche Türkiye’de bulunmadığından, ben süzme yoğurt ve krema karışımı ekledim. Keşke gerçek tadıyla deneme fırsatım olsaydı.
  • Taze ahududu ile yapılmış orijinali ama buralarda bulmak mümkün değil. Bende dondurulmuş kullandım ve sorun olmadı. Küçük dağ çilekleri de yakışır bu tarta.
  • Ben çok küçük parçalara bölmek istediğimden, kesmekte sorun yaşamamak için jelatin ekledim. Sanırım çok faydası olmadı. Kesmeye çalışırken zorlanacağımı hissettim ve 15 dakika kadar buzluğa atıp öyle kestim. Bu şekilde sorun yaşamadım. Siz de jelatin kullanmadan bu yöntemi deneyebilirsiniz.
  • Altı çıkan bir kalıpta yaptığım için düzgün dilimleyebildim. Başka türlü, kalıptan çıkarırken birkaç parçası riske girebilir. Benim 36 adet küçük tartım oldu. Çok hafif olduğundan bu haliyle yiyenlere az geldi ve tadı damaklarında kaldı🙂 Bir daha ki sefere orijinal ölçülerde hazırlayıp daha büyük dilimlerde sunmalıyım.

Afiyet olsun🙂

İlgili Yazılar :

5 thoughts on “Beyaz Çikolata ve Ahududulu Tart

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 4 Yaş Doğumgünü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Ayvalı Tart | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Portakallı Çikolata Kareleri | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Bombe | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Çikolatalı Linter Turtası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

