Dinozorlu Pasta

DSC00546-1

Şeker hamurlu pastalarımı, blog yazmaya başlamadan önce yapmış olduğumdan tarif verememiştim bugüne kadar. Bunu unutmadan yazayım. Öncekilerden farklı olarak sünger kek, pastacı kreması ve meyve kullandım. Genelde bol çikolatalı ve fıstıklı yaptığımdan bana çok hafif geldi. Tadanlar da diğerlerinden daha çok beğendiklerini söylediler🙂

Pandispanya ve krema tariflerini, Hünerli Bayanlar bloğundan almıştım zamanında. Yeniden aradığımda linkini bulamadım. Bu yüzden buraya yazıyorum.

DSC00562-1Malzemeler :

Yoğurtlu Kakaolu Pandispanya :

  • 12 Adet Yumurta
  • 12 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 9 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
  • 6 Yemek Kaşığı Kakao
  • 6 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 9 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 2 Paket Kabartma Tozu
  • 3 Paket Vanilya

Beyaz Çikolatalı Pastacı Kreması :

  • 6 Su Bardağı Süt
  • 2 Çay Bardağı Şeker
  • 2 Çay Bardağı Un
  • 4 Yemek Kaşığı Mısır Nişastası
  • 4 Adet Yumurta Sarısı
  • 170 Gr. Beyaz (Kuvertür) Çikolata

Dış Sıvama (Ganaj) :

  • 170 gr. Beyaz Çikolata
  • 2 Paket Sıvı Krema

Islatmak İçin:

  • 1 bardak ev yapımı vişne suyu

Süslemek için:

  • 1 bardak vişne

Kaplama İçin:

  • Yaklaşık 1-1,2 kg beyaz şeker hamuru
  • Gıda boyaları

Yapılışı :

Pandispanyanın Yapılışı :

Yumurta aklarını cam bir kasede sertleşinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve eriyinceye kadar çırpın.
Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Yağı ve yoğurdu ekleyin ve çok az daha çırpın.
Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli ya da tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.

Kremanın Yapılışı :

Çikolata hariç, tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyun. Orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başlayınca, bir iki kez karıştırıp, ocağın altını kapatın. Çikolatayı ekleyin ve hızlıca karıştırarak, çikolatanın iyice erimesini sağlayın. Karışım ılıyıncaya kadar ara ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayın.

Ganajın Hazırlanması : 

Beyaz çikolatanızı kremanın 1/4 üyle benmari usulüyle eritmeye başlayın. Çikolata tamamen erimeden ateşten alın ve devamlı karıştırarak karışımın pürüzsüz hale gelmesini sağlayın. Soğuyunca, kalan kremayı yüzeyde çırpıcının izleri göze çarpmaya başlayıncaya kadar çırpın. Beyaz çikolatayı ekleyin ve sert tepecikler oluşuncaya kadar çırpın.

Pastanın Birleştirilmesi :

Pandispanyayı 3 eşit parçaya bölün. İlk parçayı pasta altlığının üstüne yerleştirdikten sonra, vişne suyu ile ıslatın ve pastacı kremasının yarısını sürün. Vişnelerin yarısını serpin ve 2. patı yerleştirin. Aynı işlemi tekrarlayın. Son patı ekleyip vişne suyuyla ıslatın ve bir süre buzdolabında bekletin.

Ganaj sürülecek kıvama geldiğinde pastayı kaplayarak pürüzsüz bir yüzey elde edin. Bir gece dolapta beklettikten sonra ertesi gün açtığınız şeker hamuruyla kaplayın.

Şeker hamurunu kullanacağınız renklerle renklendirin. Ben oğlumun tişörtünün üzerindeki dinozoru bir kağıda çizerek kalıp hazırladım ve şeker hamurunun üzerine koyarak kestim.  Siz dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.

DSC00547-1

 

İpuçları :

  • Ben tarifleri arttırarak kullandım. Pandispanyayı 3 katı malzemeyle hazırladım. Önce 2 kat olarak, ardından da tek kat olarak hazırlayıp pişirdim.
  • Kalıp olarak 25*35 cm ayarlanabilir dikdörtgen kalıp kullandım. Pastanın birleştirilmesi aşamasında da bu kalıptan yararlandım.
  • Pandispanyayı bir gün önceden pişirdim. Streç filme sararak beklettim.
  • Kremayı da 2 katı olarak hazırladım. (Buradaki ölçüler benim yaptığım ölçüler)
  • Dondurulmuş vişne kullandım.
  • Pandispanya kırılgan olduğundan yerleştirmede epey zorlandım ama parçalanmadan yerleştirmeyi başardım.
  • Pastacı kreması çok sert değildi. O yüzden taşmalar oldu.
  • Ben yapımı daha rahat olduğundan, daha sağlam bir pandispanya ve krema olarak da ganajı tercih ederim ama bunu daha çok beğenen pek çok kişi oldu.
  • 2 kat hazırladığım pandispanyayı 1 saat, diğerini 45 dakika pişirdim.
  • Bu ölçülerle 40-50 kişilik bir pasta oldu. Abartmışım🙂

Tüm bu uğraşlarım karşısında, oğlumun ilk tepkisi neden t-rex’li olmadığıydı. Yaranamadım🙂

Of bu arada tarifi yazmak pastayı yapmaktan zormuş. Neyse ki bitti🙂

Afiyet olsun…

İlgili Yazılar :

 

6 thoughts on “Dinozorlu Pasta

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 4 Yaş Doğumgünü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  2. Ben şahsen okurken yoruldum,
    tam senden pandispanya ve pasta kreması istemeyi düşünürken denk geldi,ama okurken bile gözüm korktu.
    Ellerine sağlık,yeni yaşı kutlu olsun Yağız ‘ın
    Sevgilerle
    Şenay

    Beğen

  3. Geri bildirim: Şövalyeli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Prensesli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Star Wars Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

