Beyaz Çikolatalı Browni

DSC09384-1

Browni sever misiniz? Açıkçası ben bu browniyi yiyene kadar, browninin ne harika bir tat olduğunu bilmiyordum. Evcini bloğunun bu harika tarifini yıllardır yaparım. Tadan ve de beğenmeyene rastlamadım bugüne kadar. Hem lezzeti hem de pratikliğiyle bizim evin baş tariflerinden birisidir bu. Tarifin aslı burada ama ben paylaşmak istiyorum Evcini’nin izniyle🙂

DSC09381-1

Malzemeler:

  • 140 gr. tuzsuz tereyağı
  • 4 adet iri yumurta
  • 350 gr. toz şeker
  • 140 gr. un
  • 75 gr. kakao
  • 100 gr. ceviz ya da fındık
  • 100 gr. beyaz çikolata

Yapılışı :

Fırını 170 dereceye ayarlayın. 23 cm.’lik kare kalıbın dibini ve yanlarını pişirme kağıdı ile kaplayıp yağlayın.

Tereyağını bir sos kabında kızdırmadan eritin ve ılımaya bırakın.

Büyük bir karıştırma kabının içine yumurtaları ve şekeri koyun. Tahta bir kaşıkla karıştırın. Karışım kremsi bir görünüm alacak ve şeker iyice eriyecek.

Ilıyan tereyağını karışıma ekleyin.

Arkasından unu ve kakaoyu karışımın üzerine eleyin.

Doğranmış çikolataları ve irice doğranıp tavada biraz çevrilen cevizleri ekleyerek bütün malzemeyi iyice karıştırın.

Bütün malzemeyi kalıba dökün ve fırında 30-35 dakika pişirin. Verilen zamanın üzerinde pişirmemeye dikkat edin. Kekin içi yumuşak olarak kalacak. Dışı ise incecik kabuk olacak.

Tamamen soğuyunca 16 parçaya dilimleyin.

 

İpuçları :

  • Ben bu browniyi, beyaz, bitter ve de sütlü çikolatayla denedim. Hepsinde de sonuç harika.
  • Cevizde fındıkta çok yakışıyor. Yalnız eklemeden önce yanmaz tava ya da fırında biraz kokusu çıkana kadar bekletirseniz tada katkısı anlatılamaz🙂
  • Kalıp olarak altı çıkabilen bir kalıp kullanıyorum. Böylece tepsiden çıkarma derdi olmuyor.
  • Benim fırınım için 35 dakika iyi geliyor. Hafif ıslakken almak gerekiyor. Süreyi geçirseniz de ziyanı yok aslında. O zamanda lezzetli bir çikolatalı kek oluyor🙂

Afiyet olsun🙂

İlgili Yazılar :

6 thoughts on “Beyaz Çikolatalı Browni

  1. Geri bildirim: Bol Baharatlı Kış Keki | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Balkabaklı ve Çikolatalı Muffin | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Havuçlu Muffin | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Bademli Kek | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Çikolatalı Mekik | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Kirazlı Mekik | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

