Ayvalı Tart

DSC07827-1

Ayva, her halini sevdiğim meyvelerdendir. Tatlısı, reçeli, kompostusu ya da tazesi. Hele bir de içine nar girdiyse… Hal böyle olunca, Bizim Pastane’nin Ayvalı Tart‘ındaydı gözüm uzun zamandır. 

Cafe Fernando’nun Kırmızı Erikli Tart‘ı bende, tat olarak çok güzel olsa da, görüntü olarak sınıfta kalınca fotoğraflamamış ve kalan hamuru yeniden erikle buluşturmak konusunda şevkim kırılmıştı. Gerçi onu da bu şekilde küçük tartlar halinde hazırlayabilirdim ama bu vesileyle Ayvalı Tartı deneme şansı bulmuş oldum. Yani tarifi tam olarak uygulamadım. Ama cevizli bir tabana sahip olan bu tartın tam tarifini, ilk fırsatta yeniden denemek istiyorum.

DSC07831-1

Tarifi tam olarak uygulamadığım ve de yapımım üzerinden uzun zaman geçtiği için tarif yazmayıp sadece kabaca anlatmak istiyorum.

Taban olarak bahsettiğim Cafe Fernando’nun Kırmızı Erikli Tart‘ını yarım ölçü olarak kullandım ve altı çıkabilen orta boy dört tart kalıbında pişirdim. Tarifte belirtilen dolgu kremasında mascorpone yerine krem peynir kullandım. Narla pişirilen ayvalar muhteşem bir renk aldılar. Ama nar suyu sıkmak beni bir hayli zorladı.

Bu ölçülerle hazırladığım krema ve ayva tatlısı arttı. Artan malzemeleri karıştırarak başka bir pasta yapma fırsatım oldu böylece🙂

Ayva tatlısını sevenlerdenseniz, bunu da seveceğinize şüphe yok. Deneyin, pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

4 thoughts on “Ayvalı Tart

  1. Geri bildirim: Tarifsiz Atıştırmalıklar | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Portakallı Çikolata Kareleri | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Bombe | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Çikolatalı Linter Turtası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

