Tarifsiz Pastalar

mutfak22-001

Yıllardır yaptığım pastaların fotoğrafları birikmiş bilgisayarımda. Çoğunun tarifini bile hatırlayamıyorum. Bazıları ise tamamen evde kalan malzemelerle ölçmeden yapılmışlar. En azından görsel olarak fikir versin diye fotoğraflarını eklemek istedim.

Yukarıda görülen, oğlumun 3. doğumgününde aramızda yaptığımız kutlama için evde kalan kremalarla oluşturduğum bir pasta. Vanilyalı bir pandispanya, beyaz bir krema, içine şeftali reçeli ve üzerine fıstık tozu ile çikolata rendesi.Son olarak da, beyaz çikolata tabletleri üzerine bitter ile isim yazısı🙂

karaorman1-1

Bu ise yiğenimin doğumgününe hazırladığım Karaorman Pastası. Tarifi Bizim Pastane‘den. Görüntüyü tam tutturamadığımdan paylaşmakta tereddüt ettim ama tadı süperdi. Ben farklı olarak vişne kullandım.  Creme fraiche bulamadığımdan, krema ve süzme yoğurtla evde hazırladım. Böyle olunca yeterince sert bir krema elde edemedim. Belki krema sertleştirici kullansam sonuç daha iyi olabilirdi. Vişneler ise kremaya renk verdi. Servisten hemen önce eklemeliydim sanırım.

DSC02080-1

 

Bu da farklı bir Karaorman pastası. Evdeki Çikolatalı Tatlılar ve Pastalar kitabından. Pandispanyasına çekilmiş ekmek ilave ediliyor. Kriş denilen bir madde eklenmesi gerekiyor ama ben bunu bulamadım. Lezzetli bir pastaydı ama süslemesi yeterince başarılı olamadı maalesef.

DSC00535-1

 

 

Bunu da yapalı uzun zaman olmuş. Çikolatalı bir pastaydı ama içine neler koyduğum hakkında bir fikrim yok🙂 Dışı ganaj ve kenarları rulokatla süslenmiş. Hatırlamasam da tadını, lezzetli görünüyor🙂

çikolata-kestane -fıstıklı pasta2-1

 

 İçi çikolatalı, dışı krem şantili bir pasta bu da. Uzun zaman olmuş krem şanti kullanmayalı. Üzeri karamelli soğuk jöle ile süslenmiş. Jöle çok hoşlandığım bir tat değildir ama soğuk jöle süslemelerde kullanmak için ideal. Üzerine de çikolatayı eritip dondurarak çıkardığım küçük kalplerle süslemişim.

DSC02993-1

Bu da Bizim Pastane’den Limonlu Rulo. Limonlu tatları seviyorsanız seveceksiniz muhakkak. Üzerinin süslemesi ise pürmüz ile yapılıyor. Ancak yumurtalı bir krema olduğundan bana biraz ağır gelmişti. Ama sırf bu pasta için edindiğim pürmüzü başka türlü deneyemezdim🙂 Sade bir krema ile de kaplanabilir. Tam bir yaz pastası🙂

balkabaklı rulo-1

 

Portakal ağacı ilk tanıştığım yemek bloğudur. Bu Bal Kabaklı Rulo Pasta’da ondan ilk denediklerimden. Eğer kabak tatlısını seviyorsanız, mutlaka denemelisiniz. Pandispanyanın arasına ezilmiş kabak tatlısı ve ceviz ilave edilerek sarılıyor ve üzeri krem şanti ile kaplanıyor. Hafif, lezzetli ve pratik bir tat.

Böylece biriken fotoğraflardan bir hayli azaltmış oldum. Şöyle derli toplu dursunlar arşivimde🙂

İlgili Yazılar :

8 thoughts on “Tarifsiz Pastalar

  1. Geri bildirim: Tarifsiz Atıştırmalıklar | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Çikolatalı Karamel Soslu Kestaneli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Çikolatalı Doğumgünü Pastası | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Bombe | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Malakof Pastası | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Carioca | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Ahududu Soslu Çilekli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Kara Orman Pastası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

