Tarifsiz Atıştırmalıklar

Daha önce bahsettiğim tarifsiz pastalar gibi, ölçüsüz, evde kalan malzemelerle yaptığım ya da üzerinde uzun zaman geçmesi nedeniyle hatırlamadığım, ancak arşivimde fotoğraflarının bulunmasını istediğim tarifler bunlar. Kabaca bahsetmek isterim :

mutfak23

Bunlar Ayvalı Tarttan kalan krema ve ayva tatlısıyla hazırlanmış küçük pastacıklar. Kedi dili ile hazırlandılar. Kedi dillerinin boylarını biraz kısaltarak kullandım. Hazırladığım ayvaların şerbetine batırdığım kedi dillerini küçük çemberin içine sıraladım. Ayva tatlısını püre haline getirerek krema ile karıştırdım. Kedi dillerinin ortasını bununla doldurdum. Üzerine erittiğim çikolatadan döktüm ve dondurduğum böğürtlenle süsledim. Buzdolabında beklettiğim pastacıkları çemberden çıkararak servis ettim. 

mutfak24

 

Pastalardan traşladığım parçaları buzlukta saklarım ben. Sonrasında ya ay çöreğine ya da truffa dönüşürler. Bu tarifte, ufaladığım keki, süt, krema, eritilmiş çikolata gibi malzemelerle yumuşatıp top haline getirdim. Ortasına çilek yerleştirdim. Üzerine beyaz çikolata eritip döktüm ve çilek sosu ilave ettim.

Laf aramızda pek lezzetliydi🙂

 

mutfak25

Bu da uzun yıllardır çeşitli versiyonlarını denediğim bir truff. Özellikle bayramlarda ikram etmek için çok güzel. Pastacı bloğunun “Böğürtlenli Çikolata Topları”  temel aldığım. Ama kekin tarifi evdeki malzemelere göre değişiyor.

Krema ve fındık kremasıyla yumuşatılan kekin arasına böğürtlen yerleştiriliyor ve 1-2 saat buzdolabında dinlendirildikten sonra, benmaride eritilmiş çikolatayla kaplanıyor. Süslemesi yaratıcılığınıza kalmış🙂

mutfak26

 

Bu da uyduruk bir limonlu muffin🙂 Sarı olması için içine zerdeçal ekledim. Pişince ortasını oydum. Limonlu bir şurup hazırlayarak keki ıslattım. Ortasına pudra şekeri ile çırpılmış krema ekledim ve portakal kabuğu reçeliyle süsledim.

Çok özel bir tarif olmasa da, sunum alternatifi olarak eklemek istedim.

 

Böylece bir miktar fotoğrafı daha arşivime eklemiş oldum🙂 Daha yazacak çoook tarif var…

İyi bayramlar…

İlgili Yazılar :

6 thoughts on “Tarifsiz Atıştırmalıklar

  1. Anladım… Sen bunları yapıyorsun ama yemiyorsun değil mi:))) Yani seni fotograflarindan tanimasam kocaman biri olarak hayal ederdim. Yok yok kesin yemiyorsundur:)))

    Beğen

  2. Merhabalar hem Yağız’ın bloğunu hem de bu bloğunuzu severek okuyorum, tebrikler örnek anne, örnek insansınız, yazılarınız çok özel çoğunu arşivime alıp tekrar tekrar okuyorum, özellikle çocuğa abur çubuk yedirmeye ile Ilgili yazınızda sanki kendimi gördüm bir an, ben de oğluma abur çubur yedirmiyorum ve çevre tarafından eleştirilen bir annneyim bu konuda, ama yazınızı okuduktan sonra çok daha kararlı oldu. Bu konuda teşekkürler

    Beğen

    • Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Hepimiz elimizden gelenin en iyisini sunmaya çalışıyoruz çocuklarımıza. Yazılarımın birilerinin işine yaradığını okumak çok mutlu ediyor beni. Sağolun paylaştığınız için.🙂

      Beğen

  3. Geri bildirim: Bombe | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Fıstık Krokanlı Truf | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

