Balkabaklı ve Çikolatalı Muffin

DSC01274-1

Hafta sonu ablam benim için balkabağı alıp soyduğunu söyleyince, hepsini tatlı da kullanmak yerine yeni bir şeyler denemek istedim ve girdim mutfağa. Tarif olarak da, çok sevdiğim “Altın Kitap Çikolata” kitabından, Balkabaklı ve Çikolatalı Muffinler”i seçtim. Evde bir-iki malzemem eksik olunca, değişiklik yaptım ama buraya orijinal halini yazmak istiyorum. Parantez içine yazdıklarımsa yaptığım değişiklikler🙂

Malzemeler : 

DSC01282-1Muffinler için :

  • 150 gr beyaz un
  • 75 gr kepekli un (tam buğday unu)
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 50 gr yulaf
  • 125 gr tereyağı
  • 100 gr esmer şeker
  • 1 tatlı kaşığı vanilya esansı (1/2 tatlı kaşığı portakal esansı)
  • 2 adet iri yumurta
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 150 gr bitter parça çikolata
  • 60 gr ufalanmış fındık
  • 200 gr rendelenmiş balkabağı

Çikolatalı Krema İçin : 

  • 300 gr pudra şekeri
  • 75 gr kakao
  • 125 gr eritilmiş tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı vanilya esansı (eklemedim)
  • 16 adet ikiye bölünmüş ceviz içi

Yapılışı :

Muffinler İçin :

Fırını 180 dereceye ısıtın. 16 adet minik kek kalıbı hazırlayın. Rendelenmiş balkabağını küçük bir yavaya alıp kısık ateşte karıştırarak yumuşayana kadar sote edip soğumaya bırakın. Unları, yulaf ve karbonatı bir kapta karıştırın. Tereyağı, esmer şeker ve vanilyayı geniş bir kabın içinde krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpın. Yumurtaları birer birer ekleyin ve her bir yumurtayı ekledikten sonra hafifçe karıştırın. Mikserin hızını düşürüp unlu kuru malzemeyi ve yoğurdu dönüşümlü olarak azar azar ekleyerek karıştırın. Çikolatayı, kabak ve fındıkları ekleyip bir kaşıkla karıştırın. Hazırladığınız karışımı kalıplara eşit olarak bölüştürün. Kalıpları fırına verip 15-20 dakika pişirin. Fırından alıp kekleri soğumaya bırakın.

Çikolatalı Krema İçin :

Pudra şekeri ve kakaoyu bir kabın içinde karıştırın. Eritilmiş ılık tereyağını ve vanilyayı da ekleyerek krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpın. Kremayı muffinlerin üzerine sürüp birer parça ceviz koyarak süslemeyi tamamlayın.

Püf Noktaları :

  • Evde vanilya kalmadığından portakal esansı kullandım ama portakal kabuğu da rendelenebilir.
  • Fındıkları yanmaz tavada çevirerek kokularını çıkarttım ki daha lezzetli olsunlar🙂
  • Kremayı yarım ölçü yaptım ve yeterli oldu. Ama ağır bir krema bu şekliyle. Ganajla ya da sade olarak ikram edilebilir.
  • Ben kabaracağı düşüncesiyle, kitapta 16 adet demesine rağmen 24 adet muffin kalıbı kullandım. Kabarmadı ve küçük oldu. 16 adet iyiymiş🙂
  • Krema kullanılmazsa şekeri az gelebilir. Gerçi benim için tam kıvamındaydı ama daha tatlı seviyorsanız ekleyebilirsiniz.
  • Biraz baharatta çok yakışırmış bu keke. Tarçın, zencefil, muskat, kakule eklenebilir.

Biz sevdik. Afiyet olsun.

Kaynak : Altın Kitap ÇİKOLATA, Alfa Yayınları Sayfa 224

İlgili Yazılar :

3 thoughts on “Balkabaklı ve Çikolatalı Muffin

  1. Geri bildirim: Havuçlu Muffin | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Bademli Kek | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Balkabaklı Rulo Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

