Havuçlu Muffin

DSC01334-1Havuçlu kek benim en sevdiğim kek çeşitlerindendir. Cafe Fernando‘nun bu tarifini ise defalarca yapmışlığım vardır. Oğlumun okulunda kitap okumaya giderken, çocuklar için muffin tarzında hazırlamak istedim bu sefer. Evdeki malzemelerime göre biraz değişiklik yaptığım tarifin malzemeleri aşağıda. Yapılışı ise bir TIK ötede🙂

DSC01333-1Malzemeler :

  • 2 + 1/4 su bardağı (315 gram) un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1+3/4 çay kaşığı toz tarçın (2 tatlı kaşığı kullandım)
  • 6 çorba kaşığı (30 gram) hindistan cevizi (Evde kalmadığı için bu sefer kullanmadım)
  • 3/4 su bardağı üzüm çekirdeği yağı (veya fındık yağı) (Zeytinyağı kullandım)
  • 1 su bardağı beyaz şeker
  • 1 su bardağı kahverengi şeker
  • 4 adet yumurta
  • Taze rendelenmiş eser miktarda muskat (nutmeg) (1 adet kullandım)
  • 2 çay kaşığı vanilya özütü* (1 paket vanilya kullandım)
  • 350 gram ince rendelenmiş havuç (soyulmamış ağırlığı 450 gram)
  • 150 gram ceviz içi
  • 15 gram tereyağı + kalıbı yağlamak için eser miktarda
  • 2 çorba kaşığı pudra şekeri (servis ederken) (kullanmadım)

Püf Noktaları :

  • Tarifte kek olarak verildiğinden, muffin tarzı olunca süreyi kısaltarak 30 dakika pişirdim.
  • Tarçını çok sevdiğimden abartmış olabilirim miktarını. Ama ben böyle seviyorum🙂
  • Cevizleri kesinlikle tarifteki şekilde hazırlayın. Tereyağına bulanmış cevizler muhteşem🙂

Afiyet olsun🙂

İlgili Yazılar :

5 thoughts on “Havuçlu Muffin

  1. Geri bildirim: Bademli Kek | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

