Balayı Kurabiyesi

DSC01356-1Bu tarifi ne çok aradım, nasıl özlemle bekledim bilemezsiniz🙂 Ankara’ya gittikçe Liva Pastanesi’nden aldığım, tadına doyamadığım, tarifini bulmak için, defalarca deneme yaptığım, her gittiğimde çalışanlardan tüyo almaya çalıştığım o muhteşem kurabiyeler işte bunlar. Bakmayın mütevazi göründüğüne. Ağızda dağılıveren muhteşem çikolata tadına inanamayacaksınız.

DSC01354-1

Bu kurabiyenin tek müdavimi ben değilmişim. Meğer Feyza’da ararmış tarifini ve sonunda bulmuş🙂 Eh bende onun bloğunda görür görmez denedim tabi. Yalnız ona fındıklı olduğunu söyleyen Liva Personeli bana bademli demişti🙂 Sanırım hedef şaşırtıyorlar🙂 Bende her iki türlü denedim. Her zaman fındığı bademe tercih ettiğimden, fındıklı tadı beni benden aldı ama fındığı kendim çektiğim için kurabiye pütürlü oldu. Oysa tadı kadar, ağızda dağılıverme haline de bayıldığımdan, ben bir de badem unuyla denedim ve işte tam kıvamı onda buldum.

Ben hep tereyağı ve yumurta ile denemiştim ama bunda ikisi de yokmuş. Öylesine basitmiş ki esasen tarifi, şaşırdım. Sadeliğin lezzeti bu olsa gerek🙂

Tarifin orijinali Mutfakta Feyza Var‘ da. Ben kendi yaptığım haliyle yazıyorum :

DSC01359-1Malzemeler :

  • 82 gr. mısır nişastası
  • 50 gr. pudra şekeri
  • 331 gr. badem unu
  • 215 gr. bitter çikolata

Yapılışı : 

Çikolatayı benmari usulü eritin ve soğumaya bırakın. Diğer malzemelerle yoğurun. Hamur biraz zor toparlanıyor. Fındıktan büyük, cevizden küçük parçalar kopararak yuvarlayın. 150 derece ısıda 12 dakika pişirin.

İpuçları :

  • Bu kurabiyeler pek bir nazlı. Elinize alırken dikkatli olun dağılabilir🙂
  • İlk fırsatta fındık unu bulup yeniden denemeli.
  • Orijinali daha küçüktü sanırım. Tek lokmalık yapmalı.
  • Feyza’nın yaptıkları gibi beyaz çikolatayla da denemeli.
  • Benim 32 adet kurabiyem oldu.

Bir kere daha beni bu kurabiyeyle buluşturun Feyza‘ya teşekkür eder, deneyeceklere afiyet olsun derim:-)

İlgili Yazılar :

7 thoughts on “Balayı Kurabiyesi

  1. Martha Stewartta rastlamistim ve puf noktasi olarak veriliyordu, nemli tutmak amaci ile kek ve kurabiyelere islaklik vermesi icin patates puresi kullaniliyor. tadi notr ama inanilmaz guzel bir doku veriyor. tatli patates kullanmani gerekir ve martha fudge cookies seklinde aratirsaniz bulabilirsiniz.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

