Çikolatalı Karamel Soslu Kestaneli Pasta

DSC01545-1

Haftasonu eşimin canı pasta istemiş🙂 Şöyle basit bir pasta yapsan dedi. Ama benim elim, her zaman ki gibi basit bir tarife gitmedi. Aslında öyle basit başlamıştı ki, nasıl bu hale geldi anlamadım🙂 Aksiliklerde peşimi bırakmadı. Evde kalmayan kakao, kabarmayan kek, yanan karamel, olmayan süsleme… Görüntü olarak bloğa eklemeye değer bir şekli olmayınca yazmayacaktım ama, eşim son zamanlarda yaptığım en güzel pasta olduğunu ve tadının ülker metroya benzediğini söyleyince, biraz allayıp pulladım ve çektim fotoğrafını🙂 Evde kalan malzemeleri kullandığımdan kremasının tarifi tam ölçülü olmayabilir ama yazıyorum genede🙂

Malzemeler :

DSC01540-1Pandispanya :

  • 4 yumurta
  • 4 kahve fincanı şeker
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı sıcak çikolata tozu (kakao yerine)
  • 1 paket vanilya
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu

Krema :

Karamel Sos :

  • 1 bardak şeker (200 gr)
  • 75 ml su (1.5 kahve fincanı)
  • 1 paket süt kreması
  • 50 gr bitter çikolata
  • 1/2 su bardağı süt

Süslemek İçin :

  • Fıstık tozu

Yapılışı :

Pandispanya : Oda sıcaklığındaki yumurtaların sarısı ile beyazını ayırın. Şekerin yarısı ile yumurta aklarını kar oluncaya kadar çırpın. Yumurta sarılarını da kalan şekerle çırpıp, toz malzemeyi (un, vanilya, kabartma tozu, sıcak çikolata tozu) eleyin. Karışıma katın. En son beyazları ekleyip bütünleştirin. 20 cm.lik kalıba döküp, 180 derecede 50 dakika pişirin.

Krema : Ben buzluğumda kalan ganajları birleştirdim ve içine daha önce yaptığım kestane püresi reçelinden ekledim. Ganajın yapılışı için kremayı kaynama noktasına getirip ateşten alın ve doğranmış çikolatayı ekleyip karıştırın. Tadı harikaydı🙂

Karamel Sos : Şeker ve suyu kalın tabanlı bir tencereye alın ve karıştırmadan kısık ateşte karamel rengini alana kadar pişirin. Ocaktan alıp kremayı ekleyin ve karıştırın. Sıçrayabilir dikkatli olun. Bu sostan yarım su bardağı ayırın. Kalanına 50 gr. çikolatayı doğrayıp ekleyin. Karıştırıp soğumaya bırakın. Ayırmış olduğunuz karamel sosa yarım bardak sütü ekleyin. (Bunu keki ıslatmakta kullanacaksınız)

Birleştirilmesi : Pandispanyayı ikiye bölün. Keki karamel sosla ıslatın. Krema koyun ve ikinci kek katını yerleştirin. Tekrar karamel sosla ıslatın. Kalan kremayı üzerine ve etrafına sürün. Soğumuş olan karamel sosu üzerine dökün. Sos donduğunda fıstık tozuyla süsleyerek servis yapın.

Püf Noktaları :

  • Siz siz olun evden kakaoyu eksik etmeyin ve benim gibi sıcak çikolata tozu eklemek zorunda kalıp kekinizin çökmesine sebep olmayın🙂
  • Kekin çökmesi sonucu üç katlı olmasını planladığım pasta ancak iki katlı olabildi. Hatta çöken yerleri, traşladığım üst kısmı ile doldurmak zorunda kaldım ve yerleştirirken parçalandılar. Gene de yılmadım🙂
  • Karamel sosunu unutunca biraz yandı ve yanık kokusu geldiği için çare düşünmeye başladım. Bu yüzden ayırdığım sosa süt ekledim ve diğerine çikolata ilave ettim. Böylece koku gitti ve daha lezzetli karışımlarım oldu🙂

İçine kestanenin girdiği bir pastanın lezzetli olmaması imkansız gibi birşey. Bu da öyle oldu. Bolll kalorili ve çok lezzetli🙂

İlgili Yazılar :

3 thoughts on “Çikolatalı Karamel Soslu Kestaneli Pasta

  1. Geri bildirim: Çikolatalı Doğumgünü Pastası | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Malakof Pastası | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Carioca | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

