Çikolatalı Doğumgünü Pastası

DSC01559-1

1 Ocak benim annemin doğumgünü. Uzun zamandır onun için bir pasta yapmıyordum. Bu sefer aklımda bir tarif olmadan girdim mutfağa. Farklı bir pandispanya denemekti niyetim. Emel Başdoğan’ın Pasta Yapımı kitabından bir pandispanya tarifi seçtim ve başladım yapmaya. Aynı tarifi daha önce Burçin’in Denemeleri de yapmış olunca tereddüt etmedim. İşte biraz oradan biraz buradan karıştırdığımda ortaya çıkan tarif aşağıda :

DSC01561-1

Malzemeler :

Pandispanya :

  • 250 gr tereyağı (oda ısısında)
  • 450 gr toz şeker (2 su bardağı)
  • 6 yumurta (oda ısısında)
  • 1 paket vanilya
  • 300 gr krema
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 280 gr (2 su bardağı) un + kaba serpmek için un
  • 100 gr kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • ½ tatlı kaşığı karbonat
  • ½ çay kaşığı tuz

Krema :

  • 1 ölçü süt karameli (430 gr. geldi benim ki)
  • 1 paket sıvı krema (200 gr)
  • 200 gr. bitter kuvertür
  • 200 gr sütlü kuvertür

Islatmak İçin :

  • 1 su bardağı süt

Kakaolu Kıtır File Badem :

  • 2 su bardağı file badem
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı süt karameli
  • 1 yemek kaşığı sıcak su

Süslemek için:

  • Toz fıstık

DSC01579-1Yapılışı :

Pandispanya :

Fırını 175 dereceye ısıtın. Tereyağı ve şekeri derin bir kapta mikser ile çırpın. Şeker tamamen eriyince yumurtaları ekleyin. Vanilya, krema, limon suyunu da katıp kısa bir süre daha karıştırın. Un, kakao, kabartma tozu, karbonat ve tuzu ayrı bir kapta karıştırıp eleyin. Malzemeleri çok karıştırmadan birleştirin. Hazırladığınız karışımı 60 dakika kadar pişirin.

Krema :

Kremayı kalın tabanlı bir tencereye alıp kaynama noktasına getirin. Ocaktan alın. Çikolataları doğrayıp kremaya katın ve pürüzsüz bir hal alana kadar karıştırın. Oluşan ganajdan üzerine yazı yazacak miktarda bir kaç kaşık ayırın. Süt karamelinden de 1 yemek kaşığı ayırıp kalan ganaj ve karameli birleştirin.

Kakaolu Kıtır File Badem : 

Badem ve kakaoyu karıştırın. 1 yemek kaşığı süt karamelini sıcak su ile karıştırıp üzerine dökün. İyice karıştırıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine yayın ve 170 derece ısıtılmış fırında 4-5 dakikada bir karıştırarak, 12-15 dakika fırınlayın.

Birleştirilmesi:

Pandispanyayı traşlanması gerekiyorsa traşlayıp üç eşit parçaya bölün. İlk patı altlığa yerleştirip süt ile ıslatın. Kremanın 1/3 ünü sürün. İkinci ve üçüncü katları da aynı şekilde birleştirin. Üstünü ve yan yüzeyini krema ile kaplayın. Kenarına file bademleri yapıştırın. Üzerine fıstık eleyin ve ayırdığınız ganajla dilediğiniz yazıyı yazın🙂

Püf Noktaları :

  • Ben pandispanyayı bir gün önce hazırlayıp streç filmle sardım. Bu haliyle daha kolay kesiliyor.
  • Kakaolu File Badem fikri Bizim Pastane’nin Carioca tarifinden. O tarifi denemeyi çok istiyorum bir ara. Bu da ona alıştırma olsun🙂
  • Badem bu miktarda oldukça fazla geldi. Yarı malzemede yeterli bu tarif için.

Afiyet olsun🙂

İlgili Yazılar :

8 thoughts on “Çikolatalı Doğumgünü Pastası

  1. ellerine sağlık çok güzel görünüyor bir o kadar da uğraştırıcı gibi kekin yumuşak mı yoksa sert mi dokusu var?

    Beğen

  2. Geri bildirim: Eti Cin Kurabiye :-) | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Malakof Pastası | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Carioca | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Anneler Günü Çiçek Buketi | Bir Dilim Keyif…

  6. Bu pastayı kremasını biraz değiştirerek, kızımın doğum günü için yaptım. Nefis bir şey oldu. Keki inanılmaz nemli ve sert dokulu. Yiyenler bayıldı. Çok teşekkürler.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

