Fındıklı Makaron

DSC01665-1

Oğlum babasına, “annem ne zamandır bize kurabiye yapmıyor” diye dertlenince, haftasonu en sevdiği kurabiye olan makaron yapmak için girdim mutfağa :-) Her ne kadar Yağız fıstıklısını seviyor olsa da bu sefer fındıklı deneyip bloğa da yazmak istedim. Aslında malzeme fıstıklı makaron ile aynı. Yalnızca oranları biraz artırdım.

www.birdilimkeyif.wordpress.com

Malzemeler :

  • 105 gr. yumurta akı (yaklaşık 3 iri yumurta)
  • 145 gr. çekilmiş fındık (fındık unu kullandım)
  • 84 gr. şeker
  • 168 gr. pudra şekeri
  • 1 tutam tuz

Krema İçin:

  • 100 gr beyaz çikolata
  • 100 gr. çekilmiş fındık
  • 40 gr. tereyağı
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı su

Yapılışı :

Fıstıklı makaron tarifinde yapılışını uzun uzun anlattığım için çok ayrıntılı yazmayacağım. Genel hatları ile şöyle:

Fındık ve pudra şekerini rondadan geçirip eleyin. Bir gün önceden oda sıcaklığında beklettiğiniz yumurta aklarını, bir fiske tuz ile çırpıp şeker ilave edin. Yumuşak tepecikler oluşunca fındık-pudra şekeri karışımını ekleyip yavaşça karıştırın. Karışımı kağıt kaplı tepsiye, yuvarlak uç takılmış krema torbası ile sıkın. 1-2 saat tepside kurutun. 160 derecede 12 dakika pişirin. (3 dakikadan sonra fırını tahta kaşık yardımı ile aralık bırakıyorum) Soğumaya bırakın.

Kreması için çikolata ve suyu benmari usulü eritin. Fındığı pudra şekeri ile rondadan geçirerek ezme kıvamını yakalayın. Yumuşamış tereyağını da ekleyerek birleştirin. Bir krema torbasına koyarak makaronların arasına sıkarak birleştirin.

İpuçları :

  • Bu sefer ki makaronlarım biraz kırılgan oldular. Bu yüzden tarif eklemekte tereddüt ettim ama sonra yazayım da aynı sorunu yaşayanlar olursa faydası olsun istedim.
  • Fındık yağlı bir yemiş olduğundan bademle karıştırmalıydım belki.
  • Yumurta aklarını daha iyi çırpmalıydım. Böylece aralarda boşluklar oluşmasını engellemiş olur ve kırılganlığı azaltabilirdim.
  • İlk tepside fırınımın azizliğine uğradım ve derece istenilenden bir hayli düşük oldu. Böyle olunca da eteklenmede geç kalan makaronlar, yana doğru eğildiler😦
  • Her ne kadar fırın ısısı ayarlansa da, arka arkaya pişirirken ısı farkları oluşabiliyor. Bu yüzden iki tepsiden fazla arka arkaya pişirmek riskli.
  • Kremayı ilk önce hazırlayın ki, makaronlar hazır olana kadar kıvamını bulsun.
  • Bu ölçü ile 26 adet makaron oldu.

Sonuçta makaronların çoğunu Yağız parmakları ile birlikte yedi :-) Daha denenecek çok makaron var. Bu tadı asla kaçırmayın🙂

İlgili Yazılar :

4 thoughts on “Fındıklı Makaron

  1. döktürmüşsün yine sabrına da hayranım ben bir türlü geçemiyorum başına. bu arada benim payım nerde😉

    Beğen

  2. Geri bildirim: Kahveli Makaron | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Ahududulu Makaron | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

