Tuzlu Çörekotlu Minikler

IMG_0167-1Pastalar, kurabiyeler yapmak, onları süslemek çok büyük bir keyif benim için. Ama asıl yemeyi sevdiğim şeyler tuzlular. Bu ağızda dağılan harika tuzlu kurabiyeleri Ufuk Mutfakta bloğunda görüp denedim ve çok sevdim. İzniyle burada da yayınlıyor ve arşivime ekliyorum🙂

Malzemeler: 

IMG_0168-1

  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 200 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • Yarım çay bardağından biraz fazla toz şeker
  • 1 yumurta
  • Bir çay kaşığı kadar tuz
  • paket kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı çörekotu
  • Yarım limon suyu
  • Aldığı kadar un (3,5 su bardağı)
Yapılışı:
Bütün malzemeleri yoğurma kabına alıp, unu eleyerek ekleyin. Kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un ekleyerek yoğurun. Fındıktan biraz büyük parçalar koparıp yuvarlayın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizerek 175 derecede fırında pembeleşene kadar (ben 30 dakika pişirdim) pişirin.
İpuçları :
  • Ağızda dağılan bu kurabiyeler çok lezzetli. Ama ben biraz daha tuzlu tercih ederdim. Bir daha ki sefere 2 çay kaşığı tuz ekleyeceğim.
  • Ben hamur elimi bırakana kadar un ilave ettim. Bu da 3,5 su bardağı etti. Yumurta ve zeytinyağı ölçüsüne göre değişkenlik gösterebilir tabi.
  • Bu ölçü ile 73 adet küçük kurabiyem oldu. Kalabalık toplantılar için ideal.

Deneyin, pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

4 thoughts on “Tuzlu Çörekotlu Minikler

  1. Geri bildirim: Çörekotlu Susamlı Minikler | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Sakallı Poğaça | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Dereotlu ve Lorlu Poğaça | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Pastane Poğaçası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

