Kahveli Makaron

IMG_0158-1Kahve muhabbetini çok sevsem de kahveyle pek aram yoktur benim. Ama Işıl Ablacığım, eğitimlerde en sevilen makaronun kahveli olduğunu söyleyince denemek istedim. Ne de olsa tadını sevmesem de kokusu beni benden alır🙂

IMG_0160-1

Yapım aşamaları fıstıklı makaronunkiyle aynı. Bu sebeple ayrıntılı yazmayacağım. Merengde badem ve fındığı karışık kullandım. Biraz fazla olması için de malzemeleri artırdım. Yaptığım ölçülerle yazayım🙂

Malzemeler :

  • 105 gr. yumurta akı (yaklaşık 3 iri yumurta)
  • 90 gr. badem unu
  • 42 gr fındık unu
  • 1 tatlı kaşığı granül kahve
  • 84 gr. şeker
  • 168 gr. pudra şekeri
  • 1 tutam tuz

Krema İçin:

  • 1 ölçü süt karameli
  • 1 ölçü ganaj (200 gr krema+200 gr bitter)

IMG_0165-1Yapılışı :

Kahveyi havanda dövün. Fındık unu, badem unu, kahve ve pudra şekerini blenderdan geçirip eleyin. 24 saat önceden oda sıcaklığında bekleyen yumurta aklarını tuz ile çırpın. Şekeri ilave edip çırpmaya devam edin. Sertleşen merenge, elenen karışımı yavaş yavaş ekleyerek tahta bir kaşıkla karıştırın. Krema torbasına koyup yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıkın. Kuruyan makaronları 160 derecede 12 dakika kadar pişirin.

Kreması için süt karameli hazırlayın. Kremayı kaynama noktasına getirip kesilmiş çikolataları ekleyip karıştırın. Ganaj ve karameli birleştirin. Kıvam alması için bekleyip sonrasında kahveli makaronların arasına sıkın.


IMG_0161-1

İpuçları :

  • Eğer kahveli tatları seviyorsanız kremaya da 1 tatlı kaşığı kahve ilave edebilirsiniz. Ama bu aroma benim için yeterliydi.
  • Bu haliyle krema tıpkı nutellaya benzedi. Kalanı kaşık kaşık yenilebilir ama ben yemedim, yedirmedim, buzluğa sakladım:-) Bir daha ki sefere kullanmak üzere. 1/3 miktarı bu malzeme için yeterli oluyor.
  • Her ne kadar benim favorim hala fıstıklıysa da, bunlarda oldukça lezzetlilerdi.
  • Krema önceden hazırlanmalı. Kıvam alması zaman alıyor.

Bir makaronu daha denedim ve beğendik. Bakalım sırada hangisi var🙂

İlgili Yazılar :

One thought on “Kahveli Makaron

  1. Geri bildirim: Ahududulu Makaron | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

