Yulaflı ve Fındıklı Kurabiye

IMG_0420-1-2Evcini yıllardır takip ettiğim ve çok sevdiğim bir yemek bloğudur. Çok fazla tarif içermese ve uzun zamandır güncellenmese de, gerek fotoğrafların albenisiyle, gerekse denediğim her tarifinden müthiş memnun kalmam dolayısıyla, benim için özel bir yeri vardır. Bu kurabiyeleri de yıllar önce denemiştim ve özellikle eşim çok beğenmişti. Bloğa yazmak için yeniden denedim. Ufak tefek değişikliklerle gene lezzetli ve yoğun tadlı bir kurabiye çıktı karşıma. Tarifin orjinali şurada, ben yaptığım şekliyle yazıyorum :

IMG_0422-1Malzemeler:

  • 1 ¼ su bardağı yulaf
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı kahverengi toz şeker
  • 1 su bardağı küçük küçük doğranmış kuru kayısı veya incir (Ben incir kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 2/3 su bardağı kavrulmuş, tuzsuz ve kabuksuz pikola fındık (Ben normal fındık kullandım)
  • 225 gr. tuzsuz tereyağı (Ben 200 gr. kullandım)
  • 1 adet büyük boy yumurta

mutfak31

IMG_0425-1Yapılışı :

Yulafı, unu, karbonatı, toz şekeri, doğranmış kuru inciri ve 3-4 parçaya bölünmüş fındıkları geniş bir kaba koyun. Bir tavada yağı yakmadan eritin. Ayrı bir kapta yumurtayı çatalla çırpın. Yağı ve yumurtayı yulaflı karışımın üzerine dökün. Elinizle yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlayın. Tepsiye dizin ve buzdolabında yarım saat dinlendirin. Önceden 180 derecede ısınmış fırında 18 dakika pişirin.  

İpuçları:

  • Daha önce orjinal tarifte bulunan pikola fındığı ile denemiştim. Küçük lezzetli ve pastalar için çok şık bir fındık ama biraz maaliyetli olduğundan her zaman bulunmuyor.
  • Fındığı tavada bir süre çevirerek kavurdum.
  • Tüm tereyağlı kurabiyelerde olduğu gibi, pişerken yayılmamaları için buzdolabında beklettim bir süre.
  • İlk yaptığımda benim damak tadıma göre fazla yağlı geldiğinden, bir miktar azaltarak kullandım yağı.
  • Daha önce yaptığımda kurabiyeler bana göre büyük olduğundan bu sefer daha küçük yaptım ve 45 adet kurabiyem oldu.

Bakmayın görüntüsünün çapur çupur olduğuna🙂 Oğlum bir oturuşta dörtten aşağı yemedi. Orjinalinde de önerildiği gibi bir de kayısı ile denemeli🙂

İlgili Yazılar :

9 thoughts on “Yulaflı ve Fındıklı Kurabiye

  1. Geri bildirim: Eti Cin Kurabiye :-) | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Ay Çöreği :-) | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Ben’s Cookie (Çikolata Bombası :-)) | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Üzümlü Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Çikolatalı ve Kahveli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Havuçlu ve Portakallı Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Meyveli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Taşlı Tarla | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Hurmalı ve Cevizli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

