Portakal Marmeladı

IMG_0471-1Portakallı lezzetleri çok severim. İnsanın içine harika bir tazelik hissi yayar. Buna rağmen reçel marmelat gibi ürünleri direkt tüketmek adetim değildir pek. Genelde bir pasta ya da kurabiyede kullanılmak üzere yapılırlar bizim evde. Bunu da o niyetle yaptım aslında. Şu sıralar yapabilir miyim bilemiyorum ama bu tarifi kullanmayı düşündüğüm güzel bir tat var aklımda🙂 Tarif “Sofra Nimetleri” kitabından. Ben ölçülerini azalttım biraz. Yapılışında da ufak tefek oynamalarım oldu. Kendi yaptığım şekliyle tarif aşağıda:

IMG_0465-1Malzemeler :

  • 5 portakal
  • 2.5 su bardağı şeker
  • 1 limonun suyu

Yapılışı :

Portakal kabuklarını rendenin ince tarafı ile rendeleyin ve bir köşeye ayırın. Portakalları soğuk suda birkaç saat bekletin. Sonra ocağa alıp bir taşım kaynatın. Altını kapatıp soğutun ve beyaz kabuklarından kurtulun. İç kısmını doğrayın ve blenderdan geçirin. Püre haline gelmiş portakallara, şekeri, limon suyunu ve rendelenmiş portakal kabuklarını ilave edin. Kısık ateşte kıvam alana kadar pişirin. Pişen marmelatı sıcakken kavanozlara boşaltın ve soğuyunca ağzını kapatın.

Püf Noktaları :

  • Portakalları bir gece suda bekletmem söyleniyordu ama ben beş saat beklettim.
  • Pastalarda kullanmayı planladığımdan kıvamını oldukça koyu yaptım.
  • Bu malzeme ile benim 850 gr. marmelatım oldu.

Kaşık kaşık yenilesi harika bir tat oldu. Bir de rengi öyle güzel ki. Düşündüm de bundan süper portakallı dondurma da olur :-) Tavsiye ederim🙂

Kaynak : Sofra Nimetleri, Timaş Yayınları, Sayfa 448

İlgili Yazılar :

 

 

 

3 thoughts on “Portakal Marmeladı

  1. Geri bildirim: Portakallı Çikolata Kareleri | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Eti Cin Kurabiye :-) | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Ay Çöreği :-) | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

