Eti Cin Kurabiye :-)

IMG_1060-1

Eti cin sever misiniz? Ben çok severim. Yağız’da görüyordu bir süredir markette ve ben ona bunu evde yapacağıma söz veriyordum. Sonunda girdim mutfağa ve oğluma eti cin yaptım 🙂

IMG_1059-1Malzemeler :

  • 250 gr un
  • 1/8 çay kaşığı tuz
  • 125 gr. yumuşatılmış tereyağı
  • 75 gr. pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 2 portakal kabuğu rendesi
  • 1 paket vanilya

Üzeri İçin :

Yapılışı : Un ve tuzu birlikte eleyin. Geniş bir kapta tereyağı ile pudra şekerini krema kıvamına gelene dek çırpın. Yumurta ve vanilyayı ilave edip karıştırın. Kuru malzemeleri ekleyin. Portakal kabuklarını ilave ederek toparlayın ve streç filme yassı şekilde sarıp yarım saat buzdolabında dinlendirin. Fırını 180 dereceye ayarlayın. Hamuru açarak yuvarlaklar kesin. Üste gelecek kısımların içini daha küçük yuvarlaklarla keserek simit şeklinde olmasını sağlayın. Üste gelecek kısma yumurta akı sürün ve çekilmiş bademlerden serpin. 12 dakika kadar pişirin. Soğuyunca altta kalanların üzerine 1 çay kaşığı marmelat sürüp çikolata serpin ve üst kısımlarını yerleştirin.

Eti cininiz hazır 🙂

İpuçları :

  • Bu ölçü ile 14 adet kurabiyem oldu.
  • Ben daha önceki bir pastadan artan bademleri kullandım. Onun yerine çekilmiş herhangi bir kuru yemiş konabilir ya da boş bırakılabilir.
  • Tepsiye yerleştirirken üst kısımların formu bozulması muhtemel. Bu yüzden ben yağlı kağıt üzerinde açarak tepsiye taşımayı kolaylaştırdım.

Mis gibi portakal kokulu kurabiyeler oldu bunlar. Afiyet olsun.

 

İlgili Yazılar :

 

5 thoughts on “Eti Cin Kurabiye :-)

  1. Geri bildirim: Ay Çöreği :-) | Bir Dilim Keyif…

  2. Yaptığım yorumlar çıkmıyoooorrr! Ne Yağız ın blogunda ne de burada:( Yine de yapmaya devam edeceğim.
    Son süslemede bitter çikolata yerine eğer Yağız için içeriği uygunsa eti cininin üstündeki süsleme çikolatalardanda üstüne serpiştirebilirsin. Ben de bir defa eti puf yapmıştım o zaman almıştım migrostan.

    Beğen

    • Bu geldi 🙂 Aslında bende almıştım onlardan ama sonra bulamadım evde. Birde mümkün olduğunca doğal olsun dedimdi. Ama o şekilde yapsam kesin daha çok severdi 🙂 Bıkmadan yazdığın için ayrıca teşekkür ederim 🙂

      Beğen

      • Sonunda yorumum da cıktı.Çok fazla bloga yorum da yapmadıgım için sorun ne anlayamadım.Takipteyim hem Yağız ı hem de anne emeği ile yapılanları. Bitter onlara göre daha sağlıklı gibi bence de . Ama yaşı biraz daha büyüyünce dışardaki gibi değil demeye başlar. Bizim için biraz kolay. Kendi soruyor kendi cevaplıyor.”o bana yasak” diyor. bende evet deyip geçiyorum… bU arada “doğadaki son çocuk” kitap önerini aldım. Yavrucakların kitap zevkleri uyumlu oldugu için Beroşun kitap alışveriş listeside Yağız a okudukların sayesinde epey arttı:) Müzik cd leri listemize de senden öğrendiğim İmre Hadi yi ekledik. Yağız oğlanla neşeli, sağlıklı günleriniz olsun:)

        Beğen

      • Berrasu kuzusunun kitaplığında bizimde etkimiz varsa ne mutlu bana. İmre Hadi’yi de çok beğeneceğinize eminim.
        Bizimde kendi yasaklarımız var. Mümkün olduğunca pakete girmiş ürün yedirmiyorum, Yağız’da çok üstelemiyor şükür ki. Umarım yakında Berra içinde doktorun yasakladığı birşey kalmaz, sadece annesinin yasakladıklarıyla yaşamaya başlar.
        Yorum konusunda çok sevdiğim bir ablamda yazamadığını söyledi. Neyse ki artık facebook sayfasından yazabiliyor o da. Nedenini bende bilemiyorum 😦
        Öpüyorum Berrasu’yu çok.

        Beğen

Bir Cevap Yazın

