Ben’s Cookie (Çikolata Bombası :-))

IMG_1429-1

Sevgili Feyza’nın bloğunda karşıma çıkan bu kurabiyeler tam bir çikolata bombası. Söylediğine göre İngiltere’de pek çok şubesi olan bir zincir kurabiye markasıymış Ben’s Cookies. Bir tanesi fazlasıyla yeterli geliyor. Ben ilk denememde biraz fazla pişirmişim. Daha doğrusu verilen sıcaklık ve süre benim fırınıma fazla geldi. Gene de çok lezzetliydi.

IMG_1293-1

Üstteki ikinci fotoğraf ilk yaptığım seferden. İkince denememde tadını biraz daha kendi damak zevkime uyarladım. Biraz kakaosunu azalttım, biraz da şekerini. Isıyı ve süreyi de değiştirince, ertesi gün bile içinden çikolata akan yumuşacık, kekimsi kurabiyelerim oldu. Gerçi hala Ben’s cookie sayılabilir mi bilemiyorum🙂 Bu haliyle bile benim için hala şekeri biraz fazla. Biraz daha azaltılabileceğini düşünüyorum. Bir de porsiyonları çok büyük geldiğinden ikincide biraz küçülttüm. Veee sonuç harika🙂 Gelelim kendi yaptığım şekliyle tarifine :

IMG_1428-1Malzemeler :

  • 250 gr. toz şeker
  • 200 gr. oda sıcaklığında tereyağı
  • 1 yumurta
  • 50 gr kakao
  • 300 gr un
  • 1 tepeleme çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı soğuk süt
  • 200 gr iri doğranmış bitter ya da sütlü çikolata (ben sütlü kullandım)
  • 100 gr beyaz çikolata (küçük dikdörtgenler halinde doğranmış.)

Yapılışı :

Toz şeker ve tereyağını krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpın. Yumurta ekleyin. Kakaoyu eleyip karıştırın. Un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin. Bitter ya da sütlü çikolatayı ekleyin. Cevizden büyük parçalar alıp yuvarlayın ve içini açıp bir parça beyaz çikolata yerleştirip kapatın. 180 derece ısıtılmış fırında Üstten bir alt rafta fan ayarında 9 dakika pişirin. Fırından alıp soğutun.

IMG_1435-1

İpuçları :

  • Bu ölçü ile ilk yaptığımda 30, küçülterek yaptığım ikincisinde 36 adet kurabiyem oldu.
  • Süreyi geçince çikolatalar sertleşiyor. Geciktirmeden fırından alın.
  • Tarifte olmasa da ben fırına sürmeden önce, yayılması ihtimaline karşı buzdolabında 20 dakika kadar beklettim.
  • Feyza’nın bloğunda yapım aşamalarını gösteren bir video mevcut. Yapmadan önce bir göz atın.

Çikolata vazgeçilmeziniz ise bu kurabiye tam size göre…

İlgili Yazılar :

 

3 thoughts on “Ben’s Cookie (Çikolata Bombası :-))

  1. Geri bildirim: Üzümlü Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Çikolatalı ve Kahveli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Beyaz Çikolatalı Kakaolu Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

