Limonlu Dondurma

IMG_1632-1Limonlu dondurma denilince hemen aklıma çocukluğum gelir benim. Babamla dolaşmaya çıktığımızda, eve gidene kadar yoldaki tüm pastanelere uğrayıp aldığımız ve üzerine su içirmesin diye annemden sakladığımız, canımın içi limonlu dondurma🙂 Çocukluğumun en güzel hatıralarının tadı gelir damağıma…

Herkes gibi bende pek severim dondurmayı. Ama oğlum olunca, herşey gibi bunu da evde yapayım istedim. Malum hazır dondurmaların içeriği çok da iç açıcı sayılmaz. Ancak iyi bir dondurma için dondurma makinası şart görünüyordu. Ta ki süt karameli ile yapılan bu tarifle karşılaşana kadar. Cahide Jibek’in bloğunda pek çok dondurma tarifi mevcut. Bende denedim birkaçını. Tarifin orjinali şurada. Ben yaptığım şekliyle yazıyorum.

IMG_1638-1Malzemeler :

  • 1 ölçü süt karameli
  • 1 paket sıvı krema (200 ml)
  • 2 limonun suyu ve kabukları
  • 3 çay kaşığı zerdeçal (renk vermesi açısından, olmasa da olur)
  • 1 bardağa yakın süt

Yapılışı :

1 ölçü süt karamelini hazırlayın ve soğumasını bekleyin. (Önceden hazırlayabilirsiniz.) Soğuk kremayı sertleşene kadar çırpın. Süt karameline ince rendelenmiş limon kabuğu, zerdeçal ve bir su bardağına sıkılarak üzeri sütle doldurulmuş limon suyunu ekleyip çırpın. Kremayı da ekleyip karıştırın ve bir kaba boşaltıp dondurucuya koyun. Yaklaşık 6 saat sonra dondurmanız hazır🙂

IMG_1637-1İpuçları :

  • Süt karamelini rengi çok koyulaşmadan indirdim ateşten. Yoksa karamelli dondurma gibi oluyor🙂
  • Zerdeçalin renge fazla bir etkisi olmadı. Hiç konmasa da olur.
  • Oğlum için dondurma kalıplarına koydum ve hazır dondurmalar gibi oldular🙂
  • Dondurmayı yuvarlak şekilde çıkarmanın kolay bir yolunu bilen varsa söylesin lütfen🙂 Ben bir türlü beceremiyorum da.

Bence hazır dondurmalardan çok daha lezzetli ve de sağlıklı bir dondurma oldu bu. Deneyin pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

 

One thought on “Limonlu Dondurma

  1. Geri bildirim: Çikolatalı Dondurma | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

