Çikolatalı Dondurma

DSC00647-1

Dondurma tarifi vermeye başlamışken, benim en sevdiğimden sonra sıra geldi oğlumun en sevdiğine🙂 Sanırım çikolatalı dondurmaya hayır diyebilecek fazla kişi yoktur. Yine süt karameli ile yapılmış bir tarif bu ve gene Cahide Jipek’den. Tarifin aslı şurada. Bende yazayım ve bulunsun arşivimde🙂

DSC00648-1Malzemeler :

  • 1 ölçü süt karameli
  • 1 paket sıvı krema (200 ml)
  • 80 gr bitter çikolata
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 bardak süt

Yapılışı :

1 ölçü süt karamelini hazırlayın. Henüz sıcakken doğranmış çikolata ve kakaoyu ilave ederek karıştırın. Eğer süt karamelini önceden hazırlamışsanız, çikolatayı benmari usulü eritip ekleyin. Soğuk kremayı sertleşene kadar çırpın. Süt karameli, çikolata, kakao ve bir su bardağı sütü ekleyip çırpın. Kremayı da ekleyip karıştırın ve bir kaba boşaltıp dondurucuya koyun. Yaklaşık 6 saat sonra dondurmanız hazır 🙂

IMG_1698-1

İpuçları :

  • Oğlum için dondurma kalıplarına koydum ve hazır dondurmalar gibi oldular 🙂 Günde kaç tane yiyeceği pazarlık konusu🙂
  • Bu dondurmayı ilk kez geçen sene yapmıştım. Ama yazmak bir türlü kısmet olmamıştı. Yazdım, kurtuldum🙂

Biz bayıla bayıla yedik. Deneyin pişman olmazsınız 🙂

İlgili Yazılar :

3 thoughts on “Çikolatalı Dondurma

  1. Geri bildirim: 5 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  2. Fatoşcum, verdiğin tariflere göre önce süt reçeli, sonra da süt reçelinden dondurma yaptım. Tarifi birebir uyguladım, sadece beceremezsem çikolata yabana gitmesin bari diye çikolata yerine biraz granül kahve+biraz da Türk kahvesi koydum.. O kadar temiz anlatmışsın ki, tüm acemiliğime rağmen sonuç çok başarılı oldu. 1 litreye yakın kahveli dondurmam oldu, bir de kendime güven geldi🙂 Bir daha marketten dondurma satın alacağımı sanmıyorum🙂 Ellerine, emeğine sağlık..

    Beğen

Bir Cevap Yazın

