Korsanlı Pasta

IMG_1902-1

Oğlumun doğum günü menüsündeki tariflerden, pastasını yazmak istiyorum ilk önce. Aslında bunlar kendime notlar. Bir daha ki sefere aynı şekilde yapabilmek adına. Pandispanya öyle çok beğenildi ki yaparken yaşadığım aksilikleri unutturdu. Aslında pek çok kez yaptığım, Cafe Ferdando’nun ünlü “Şeytan Çikolata Giyer” pastasının pandispanyası bu. Hani şu, kitabının kapağında yer alacak kadar özel olan🙂 Hem ıslatılmasına gerek olmayacak denli nemli, hemde öyle düzgün dilimleniyor ki, istediğiniz incelikte kesebilmeniz mümkün. Ancak daha önce ölçülerini arttırarak denememiştim hiç. Tarifi çok ayrıntılı yazmayacağım. Verdiğim linkleri takip etmeniz gerekecek biraz.

Malzemeler :

Pandispanya :

Malzemeler ve tarif şurada (Malzemenin 3 katı olacak)

Ara Krema :

  • 1 ölçü süt karameli
  • 1 paket sıvı krema (200 gr)
  • 200 gr. bitter kuvertür
  • 200 gr sütlü kuvertür

Dış Kaplama :

  • 500 ml sıvı krema
  • 450 gr bitter kuvertür
  • 250 gr sütlü kuvertürIMG_2015-1

Şeker Hamuru :

Yaklaşık 1 kg.

Yapılışı :

Pandispanya :

Pandispanya malzemesini 3 kat olarak hazırladım. Ancak kabartma tozunu 1,5 paket olarak kullandım. 23 ve 16 cm lik 2 çembere paylaştırdım. Yalnız kakaolu karışım ılık geldiğinden sanırım, pişerken çemberden bir hayli sızdılar. Pişme süresi de oldukça uzadı. Böyle olunca kuruyacağını düşünmüştüm ama sonuç memnun ediciydi. Aslında 4 pat çıkmasını planlamıştım ama 3 pat yapabildim. Gene de yüksekliği fena olmadı. Pandispanyaları strech filmle kaplayıp bir gün beklettim.

Ara Kreması :

Ben buzluğumda daha önceden kalan kremayı kullandım. Sizde bu miktarda hazırlayıp, artarsa buzlukta saklayabilirsiniz. Süt karamelini hazırlayın. Çikolatayı doğrayın ve üzerine kaynama noktasına gelen kremayı ekleyip erimesini sağlayın. Sonrasında ganaj ve süt karamelini birleştirip kıvama gelmesi için bir süre bekletin.

Dış Kaplama :

Çikolataları doğrayın. Kremayı kaynama noktasına getirerek ateşten alın ve çikolataların üzerine dökün. Oda sıcaklığında sertleşmesini bekleyin. Benimki birkaç saatte istediğim kıvama gelmeyince bir süre dolapta beklettim. Ama fazla sertleşmemesi için sık sık kontrol edilmesi gerekiyor.

Birleştirilmesi :

Kremaları hazırlayıp kıvamına getirdim. Bir gün önce yaptığım pandispanyaları traşladım ve üçer eşit parçaya böldüm. Traşlanan kısımlar artan kremayla birleşerek harika truflara dönüştüler🙂 Pastayı bekleyene kadar bununla idare edebilirsiniz🙂 Düzgün olmaları için çemberin içerisine yerleştirdim. İlk katı yerleştirip, krema torbasına koyduğum kremadan eşit şekilde sıktım. 2. kata da aynı işlemi uyguladım ve 3. patı yerleştirdim. Hem pastanın kaymaması hemde üst kata sağlam bir zemin oluşturması açısından 4 adet pipeti pasta boyuna göre keserek içine sabitledim. 2 pandispanyayı da aynı şekilde hazırladım ve birkaç saat buzdolabında beklettim. Sonra çemberden çıkararak döner pasta standına yerleştirdim ve dış kaplama için hazırladığım kremayı, elimden geldiğince pürüzsüz olarak kapladım. Bu şekilde dolaba kaldırdım ve ertesi güne kadar beklediler.

Pastanın üzerine yerleştirdiğim gemi için önceden çizerek kalıp çıkarmıştım. Onlardan uygun şekiller kestim ancak ağustos sıcağında bir hayli zorlandım. Sürekli dolaba girip çıktı hamur. Yelken direklerini ise cakepops çubuklarını keserek oluşturdum. Gemiyi ilk gün hazırlayıp kurumasını sağladım.

Sıcakta ve öğle vakti, klimasız ortamda şeker hamuru ile uğraşmak pek akıl karı değil. Ama ne yapayım ki oğlum Ağustosta doğdu😛 Bu yüzden pastayı kaplamada bir hayli zorlandım. Yırtıldı tekrar açtım, ufak tefek delikleri şekillerle kapadım falan. Gemide ve pencerede ahşap görünümlü sheet çok işime yaradı. Kurabiyelere uygun olması açısından, aynı korsan şeklini kullandım. Yazı yazdığım alanda da, eski harita görünümü elde etmeye çabaladım. Tabi bunlarda defalarca buzdolabına girip çıktılar hazırlık sürecinde. Son olarak, altına uygun boyutta karton kestiğim küçük pandispanyayı, diğerinin üzerine yerleştirerek, figürleri ilave ettim. En üstte gemiyi kürdanla pastaya sabitledim. Geminin altına bir hareket istiyordu, dalga efekti gibi mesela. Ama bende uğraşacak hal kalmamıştı. Yeğenim Maide’nin de yardımlarıyla saatler süren pastayı tamamlayabildim.

mutfak37Notlar :

  • Bu pasta rahatlıkla 40 kişiye servis edilebilir hatta istenilen incelikte kesilebildiği için daha fazla bile olabilir.
  • Çemberden taşmasını önlemek adına ne yapmalı bilemedim. Etrafını yeterince sardığımı düşünüyorum ama kafi gelmemiş anlaşılan😦
  • Pandispanya kendinden nemli olduğundan, ıslatmaya gerek duymadım. Öyle olunca da şeker hamuru ile çok daha rahat çalışabildim.
  • Bu sefer kırmızı şeker hamurunu hazır kullandım. Kendim renklendirdiğimde, bu kadar güzel bir kırmızı elde edemiyorum maalesef.

Kusurları ben görsem de, fotoğraflardan fazla fark edilmiyor. Yılda bir kere şeker hamurlu pasta yaptığıma göre fena sayılmaz değil mi🙂

İlgili Yazılar :

 

 

7 thoughts on “Korsanlı Pasta

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 5 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  2. Merhaba, Benim oğlumun da ay sonu doğum günü var ve isteği Korsanlı pasta😉Tarif arıyordum süper oldu.ama daha önceleri şeker hhamurunu hep kendim yapmaya çalıştım ve çok yorucu oldu. bu sefer hazır almak istiyorum ama hangi marka iyidir siz ne tavsiye edersiniz yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler

    Beğen

  3. Geri bildirim: Şövalyeli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Saatli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Prensesli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Star Wars Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

