Çörekotlu Susamlı Minikler

IMG_1919-1Bir süre önce yaptığım “Tuzlu Çörekotlu Minikler” çok beğenilmişti. Ancak anneme tereyağı oranı fazla gelmişti. Bende bu sefer farklı bir tarif denemek istedim ve Umut Sepeti bloğunda bu tarifle karşılaştım. Sanırım doğum günü menümün yıldızı oldu🙂 Orijinal tarife ben mahlep ekledim. Yaptığım şekliyle tarifi aşağıda :

IMG_2020-1Malzemeler :

  • 150  gr. tereyağı
  • 1 su  bardağı  zeytinyağı
  • 1 yumurta ( Akı  içine, sarısı  üzerine)
  • 1  Türk  kahve fincanı susam
  • 1  Türk  kahve fincanı  çörekotu
  • 1  Türk  kahvesi fincanı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 çorba kaşığı  sirke
  • Aldığı kadar un (4 su bardağı kullandım)

Yapılışı :

Oda sıcaklığına gelen tereyağını ve un dışındaki malzemeyi bir kaba alarak karıştırın. Unu azar azar ekleyin ve yumuşak bir hamur elde edin. Küçük parçalar kopararak yuvarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin ve yumurta sarısı sürün. 180 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin. Ben 25 dakika pişirdim.

 

Notlar :

  • Bu ölçüyle benim 66 adet kurabiyem oldu.
  • Kimyon, lor peyniri ve dereotu da yakışabilir bu kurabiyeye. Hatta pizza kurabiye gibi olurlar. Denemek lazım.
  • Biraz daha şeker ilave edilebilir gibi geldi bana.
  • Ağızda dağılan tadları seviyorsanız kaçırmayın.

Herkes tarif isteyince ilk önce bundan başlayayım dedim. Deneyin pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

 

6 thoughts on “Çörekotlu Susamlı Minikler

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 5 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  2. Ben denedim harikalar ve tekrar yapacağım yakında🙂 siz de deneyin mutlaka 4-4 lük bir tariftir. Fatoşcum ellerine sağlık tşkler

    Beğen

  3. Geri bildirim: Sakallı Poğaça | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Dereotlu ve Lorlu Poğaça | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Pastane Poğaçası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

