Top Börek

IMG_1926-1Daha öncede denediğim ve çocuklar tarafından çok sevilen bu böreği, itiraf ediyorum kılıçları kullanmak için yaptım😛 Korsanlı doğum günü temasına uyması için almıştım bu kılıçları ve bu börekte hayat buldular🙂 Tarifin orijinali Süslü Mutfak’ta. Ben damak tadıma göre biraz değişiklik yaptım.

Malzemeler :

  • 3 adet yufka
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı galeta unu

İç malzemesi :

  • 4-5 adet haşlanmış patates
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • Tuz

Yapılışı :

Haşlanmış patatesleri rendeleyip tuz ve zeytinyağı ekleyin.

Süt ve zeytinyağını karıştırın. Ayrı bir yerde 2 yumurtayı çırpın. Bir yufkayı tezgaha serip süt-yağ karışımından sürün ve yufkayı ikiye katlayın. Yarım daire şeklindeki yufkaya tekrar karışımdan sürün ve sigara böreği keser gibi ancak daha ince olacak şekilde 12 parçaya bölün. Kalın kısmına iç malzemeden koyun ve muska böreği sarar gibi sarın. Avucunuza alarak top şeklini verin. Önce yumurtaya, ardından galeta ununa bulayın ve tepsiye dizin. 200 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.

Notlar :

  • İç malzemesini damak tadınıza göre çeşitlendirebilirsiniz.
  • Yağ oranı biraz daha artırılabilir geldi bana.
  • Lokmalık olduğundan ve sunum şeklinden çocuklar severek yiyorlar.
  • Mümkünse sıcak servis edin, yemeye doyamazsınız🙂

 

İlgili Yazılar :

 

 

One thought on “Top Börek

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 5 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

