Bombe

 

IMG_2070-1Beş yıl olmuş Zinnur’un bloğunda bu pastayı görüp de vurulalı. Ancak bir türlü uygun kalıp bulamadığımdan denemeye fırsat bulamamıştım. Kalıba rastlar rastlamaz aldım vee sonuç çok şirin pastacıklarım oldu🙂 Zinnur ayrıntılı tarif yazmamış ama yapılış aşamalarını görebileceğimiz Use Real Butter bloğuna link vermiş. Bir de Peçeteden Notlar bloğundan Ayşem’in yaptığını haber etmiş🙂 Bende gerek evdeki malzeme, gerek damak tadıma göre ufak tefek değişiklikler yaptım ve de Ayşem’in uyarılarını da dikkate alarak ortaya bu pastacıkları çıkardım. Yaptığım şekliyle gelelim tarife :

IMG_2082-1Malzemeler :

Dış Kaplama İçin :

  • 150 gr sütlü kuvertür

Şifon Kek İçin :

  • 1 tatlı kaşığı (tablespoon) kakao
  • 1/3 cup su
  • 1/4 cup zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı (tablespoon) vanilya
  • 1+1/8 cup un
  • 1/2 tatlı kaşığı (tablespoon) kabartma tozu
  • 1/8 çay kaşığı (teaspoon) tuz
  • 1/2 cup toz şeker,
  • 3/4 cup pudra şekeri
  • 3 yumurta
  • 1/4 çay kaşığı (teaspoon) krem tartar

Mus İçin :

  • 170 gr sütlü kuvertür
  • 1/4 cup süt
  • 55 gr. tereyağı
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket sıvı krema
  • 20-30 adet dondurulmuş ahududu

IMG_2091-1Yapılışı :

Şifon Kek :

Fırını 160 derecede fanlı olarak ısıt. Kakao, zeytinyağı, su, vanilya ve yumurta sarılarını rengi açılıp, hacmi artana kadar çırp. Büyük bir kaba un, tuz ve kabartma tozunu ele. Şekeri ilave et. Ortasını havuz şeklinde açıp diğer karışımı spatula ile yedirerek ekle. Oda sıcaklığındaki yumurta aklarına krem tartar ilave ederek yumuşak tepecikler oluşana kadar çırp. Pudra şekeri ilave et ve sertleşene kadar çırpmaya devam et. Spatula yardımı ile alttan üste doğru yavaşça karıştırarak diğer karışıma ekle. Yumurtaları söndürmemeye dikkat et. Yağlı kağıt serili, 23*37 cm ölçülü dikdörtgen fırın tepsisine karışımı dök ve pişir. Benimki 30 dakikada pişti.

Dış Kaplama :

Çikolatanın daha güçlü bir yapıya sahip olması için tavlanması gerekiyor. Bu yüzden bir termometreye ihtiyacınız olacak. Benmari usulü erittiğin çikolatayı, sıcak su dolu bir kaba oturt ve 46 dereceye gelene kadar karıştır. Sonra kabı soğuk su dolu bir başka kaba al ve karıştırarak 27 dereceye soğumasını sağla. Ardından tekrar sıcak suya alarak 32 dereceye çıkmasını sağla. Tavı kaçmadan bir fırça yardımıyla kalıpların içine sür.

mutfak39

 

Mus :

Benmari usulü çikolata, süt ve tereyağını erit. Ocaktan alıp hala sıcakken ve mikser çalışırken yumurta sarısını ilave et. Hemen karıştır ki yumurta pişmesin. Karışım ılırken, kremayı sertleşene kadar çırp. İkisini karıştır ve bir krema sıkma torbasına koyarak kalıplara paylaştır. İçine ahududu ilave et.

Birleştirilmesi :

Kalıbın alt büyüklüğü boyunda yuvarlak bir kobatla kekten parçalar kes. Musların üzerine bunlardan kapat. Birkaç saat buzlukta beklet ve sonra kalıplardan çıkar. Buzdolabında kıvama gelmesi bekle.

 

IMG_2077-1

 

Notlar :

  • Benim 2 kalıbım olduğundan 16 adet çıktı ama malzemelerden artan oldu, başka sefer yeniden yapmak üzere buzluğa kaldırıldı.
  • Tavlama işi çok oyaladı. Yeni aldığım şeker termometresinin 80 dereceden ölçmeye başladığını görmem üzerine hayal kırıklığı yaşadım ve emektar et termometremle idare ettim🙂
  • Evde bitter olmadığından ve de sütlü çikolatayı daha çok sevdiğimden sütlü kullandım. Bitterle de yapabilirsiniz.
  • Ben üst katmanın sağlam olması ve rahat çıkarabilmem için 2 kat çikolata sürdüm ama bu da yerken zorluk yaşattı bize. Zor kırılan bir katman oldu. Bir daha ki sefere tek kat süreceğim.
  • Orijinal tarifteki kahve yerine kakao kullanmayı tercih ettim ama bu oran kakaolu bir pandispanya için yeterli gelmedi. Bir daha ki sefere un oranını azaltıp kakaoyu artırma niyetindeyim.
  • Bu ölçü ile 27 adet yuvarlak kekim oldu. Malzeme azaltılabilir ya da benim gibi buzluğa atılabilir. Kenarlardan çıkanlarda truf yapılmak üzere buzluktaki yerlerini aldılar.
  • Musları kalıba biraz fazla sıkmışım ve keki ekleyince bir miktar taştı yanlardan. Ahududu payını da düşünerek daha az koymalı musu.
  • Mus miktarı da gerekenden fazla oldu ve onu da dondurucuya attım.
  • Bu pasta çeşitli keklerle, çeşitli meyve ve kuruyemişlerle (fındık, fıstık vs.) ve çeşitli mus seçenekleriyle denenebilir. Mesela benim aklımda beyaz çikolatalı bir mus ve bitterle deneme fikri var şimdiden🙂
  • Benim musum biraz akışkan olunca, sıkmadan buzdolabında beklettim bir süre.
  • Farklı silikon kalıplarda denenebilir. Ayşem’in ki çok şık görünüyor örneğin🙂
  • Kek katı daha ince olabilir. Benim kalıbım küçük geldi sanırım.
  • Krem tartar yumurta akının sertleşmesini sağlayan bir malzeme. Evde vardı kullandım. Yoksa da çok takılmayın.

Çok sevimli olan bu pastacıkları şiddetle öneriyorum🙂

İlgili Yazılar :

 

 

21 thoughts on “Bombe

  1. Bu ne harika bir goruntu ve lezzett… Aman Yarabbimm. Ellerinize saglik canim çekti gorunce🙂 hatta alinti sandim pinterestten🙂 elinize saglik ayrintili tarif içinde ayrica tesekkurler

    Beğen

  2. yine döktürmüşsün. maşallah tatil yaramış, umarım dönüşte payıma düşenler olur ; ben hiçbir şey deneyemedim😦

    Beğen

  3. Geri bildirim: Malakof Pastası | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Carioca | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Fraisier (Çilekli Pastacıklar) | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Balkabaklı Rulo Pasta | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Ahududu Soslu Çilekli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Kara Orman Pastası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

