Malakof Pastası

IMG_1847-1

Bu pastayı Işıl Abla’nın bloğunda gördüğümden beri, denemek için bir fırsat kolluyordum. Avusturya’nın bu ünlü pastasıyla, Işıl Abla sayesinde tanışmış oldum böylece. Oğlumun, gününde yapacağımız küçük doğum günü için denemek istedim. Ancak zamanımı çok iyi ayarlayamadığımdan aceleye geldi ve bekleme sürelerine çok uyamadım. Birazda özensiz bir süsleme oldu maalesef. Bu pasta kesinlikle özeni hakediyor🙂 Işıl Ablacığım, bu pasta için hazır kedi dili kullanmamak konusunda uyarınca, ilk kez kedi dili yapmış da oldum böylece. Bir taşla iki kuş🙂

Yaptığım şekliyle tarif aşağıda :

IMG_1880-1

Malzemeler: 

  • 350 gr badem
  • 175 gr+ 75 gr toz şeker
  • 125 gr oda ısısında tereyağ
  • 3 yumurta sarısı
  • 1/2 cup süt (asıl tarifte konyak kullanılıyor)
  • 1/4 cup süt
  • 45 adet kedi dili bisküvi
  • 1 paket sıvı krema

Yapılışı : 

16 cm lik çemberi yağlı kağıtla kaplayın. 175 gr. şekeri teflon bir kaba alıp eriyerek karamelleşmesini sağlayın. Ateşten alıp bademleri ekleyin ve hızlıca karıştırarak yağlı kağıt serili bir tepsiye döküp soğumasını bekleyin. Soğuyunca bir avuç süsleme için ayırıp kalanını iri  parçalar halinde dövün.

Oda sıcaklığındaki tereyağını 75 gr. şekerle çırpın. Teker teker yumurta sarılarını ve 1/4 cup sütü ilave ederek karıştırın. Bademleri ilave edin ve bir kenarda bekletin.

1/2 cup sütü bir kaba alın ve bisküvileri süte hafifçe batırıp hazırlamış olduğunuz çembere bir sıra halinde yerleştirin. Bademli karışımın yarısını ilave edip düzeltin. Bir sıra halinde daha süte batırılmış kedi dili ekleyin. Kalan badem ve kedi dilleri için de aynı işlemi uygulayın.

Kabın üzerine yağlı kağıt serip, bir ağırlık yerleştirerek en az 6 saat boyunca buzdolabında bekletin. Bekleme süresi sonunda pastayı bir servis tabağına alın. Kremayı çırparak sertleştirin ve pastayı bununla sıvayıp dilediğiniz şekilde, ayırdığınız badem krokanlar ile süsleyin.

 

Notlar :

  • Çiğ yumurta kullanmamak adına, Işıl Abla’nın da önerisiyle benmari düzeneğinde yumurta sarılarını çırpmaya başladım. Niyetim 70 dereceye getirmekti ama 50 derecede kabı devirince ve de çok acelem olunca öylece ekleyiverdim. Oğlum çok hoşlanmayınca da bu sebepten ötürü, yemesi için hiç ısrar etmedim.
  • Acele ile badem krokanlarını fazla parçalayamadığımdan, ağzımıza çok diri geldi. Bu haliyle oğlum sevmedi😦
  • Kedi dilini bir gün önceden yapmama rağmen, bekleme sürelerini dikkate almayarak pastayı ertesi güne bıraktım. Böyle olunca da yetiştiremedim ve 6 saatten önce çıkardım. Krema sürdükten sonra da beklemeden kesmek durumunda kaldık.
  • Krema yeterince sertleşmedi. Daha düzgün süsleyebilmek için ya krema sertleştirici kullanmalı ya da bir miktar pudra şekeri ilave etmeli sanki kremaya. Ancak pastanın tadı çok yerinde. O yüzden pudra şekeri ilave edersek, içinde kullanılan şeker azaltılmalı biraz.
  • Bisküvileri batırdığım süt az geldi. Bademlerde çok diri olunca kesmekte zorlandım. Belki konyak kullanmadığımdan kıvam farkı oluşmuş olabilir. Bir daha ki sefere sütü biraz artırmalı ya da konyağa yakın birşeyler bulmalı.
  • Üzerindeki yazı ve süslemede Dulce De Leche kullandım. Ama yazı dağıldı biraz. Bir miktar çikolata ekleseydim, sanırım daha sağlam bir yazı olurdu.
  • Pasta bir dilimiyle son derece doyurucu. Bu pastaya bayılan yeğenim, bir dilimi bitiremedi🙂 Biz ise ertesi gün daha çok beğendik. Bisküviler yumuşamış ve bademler daha kırılası olmuştu🙂

Çok özel olan bu pasta daha güzel fotoğrafları hakediyor. Işıl Abla’nın kilerde öyle🙂 Mutlaka yeniden yapılmalı🙂

İlgili Yazılar :

4 thoughts on “Malakof Pastası

  1. Geri bildirim: Kedi Dili | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Carioca | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Fraisier (Çilekli Pastacıklar) | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Balkabaklı Rulo Pasta | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

