Üzümlü Kurabiyeler

IMG_2389-1

Baktım ki uzun zamandır bloğa tarif eklememişim, gideyim bir kurabiye yapayım dedim🙂 Evdeki kitapları karıştırınca, kolayından bunu buldum. Üzümlü cevizli kek kıvamında bir kurabiye oldu bu.Tarif kitaptaki şekliyle şöyle :

IMG_2401-1Malzemeler :

  • 65 gr. tereyağı
  • 60 gr. zeytinyağı
  • 150 gr. esmer şeker
  • 1 adet iri yumurta
  • 180 gr. kuru üzüm
  • 125 ml su
  • 300 gr un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı taze rendelenmiş muskat
  • 50 gr doğranmış ceviz

IMG_2394-1Yapılışı : Fırınınızı 180 dereceye getirip ısıtın. İki fırın tepsisini yağlayın. Tereyağı, zeytinyağı ve şekeri orta boy bir kabın içinde iyice karıştırın. Yumurtayı ve üzümleri yağlı karışıma ekleyip tekrar karıştırın. Azar azar suyu, tuzu, tarçını, muskatı ve cevizi de ekleyerek iyice karıştırın. Un ve karbonatı da ekleyip hamurunuzu hazırlayın. Hazırladığınız hamurdan bir yemek kaşığı büyüklüğünde parçaları aralarında boşluk bırakarak tepsilere dökün. Pembeleşene dek yaklaşık 10 dakika pişirin. Tel ızgara üzerine alarak tamamen soğumaları için bekletin.

IMG_2404-1

Püf Noktaları:

  • Tüm tereyağlı kurabiyelerde olduğu gibi, bunları da tepsiye dizdikten sonra yarım saat buzdolabında dinlendirdim. Böylece yayılmadılar.
  • Cevizleri eklemeden önce yanmaz tavada biraz kokusunun çıkmasını sağladım. Ardından da tereyağının bir tatlı kaşığını cevizlere ekleyip buladım.
  • Ben bir tatlı kaşığı ölçüsüyle döktüm.
  • Kitapta 36 adet çıkacağını söylemiş ama 42 adet oldu benimki.
  • 12 dakika pişirdim.

IMG_2441-1

Kaynak : Altın Kitap KURABİYELER, Alfa Yayınları Sayfa 192

İlgili Yazılar :

3 thoughts on “Üzümlü Kurabiyeler

  1. Geri bildirim: Çikolatalı ve Kahveli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Havuçlu ve Portakallı Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Hurmalı ve Cevizli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

