Çikolatalı ve Kahveli Kurabiyeler

IMG_2460-1

Evde bir kurabiye canavarı olunca, mutfaktan kurabiye kokusu pek çıkmıyor. Her kurabiye istediğinde yeni tarif yapmaya çalışıyorum ki, bloğa yazacak yeni birşeyler olsun🙂 Bir taşla iki kuş olayı yani…

Bu bol çikolatalı tarif ne zamandır aklımdaydı. Gerçi bu kadar çikolatayla pasta yapsam daha makbule geçerdi ama neyse, denemedim demeyeyim🙂

Tarif kitaptaki şekliyle şöyle :

IMG_2461-1Malzemeler :

  • 100 gr.un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/8 çay kaşığı tuz
  • 350 gr+180 gr iri doğranmış bitter çikolata
  • 125 gr tereyağı
  • 3 adet iri yumurta
  • 200 gr toz şeker
  • 1 yemek kaşığı hazır kahve granüllü (neskafe kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı vanilya esansı (kullanmadım)
  • 150 gr iri doğranmış ceviz
  • 150 gr iri doğranmış fındık

Yapılışı : Fırınınızı 170 dereceye getirip ısıtın. İki fırın tepsisini hazırlayın. Un, kabartma tozu ve tuzu geniş bir kabın içinde karıştırın. Kaynayan su dolu bir tencere içine oturttuğunuz bir kabın içinde 350 gr çikolata ve tereyağını karıştırarak eritin. Geniş bir kabın içinde yumurta ve şekeri yüksek hızda mikserle krema kıvamına gelip kalınlaşana kadar çırpın. Erimiş çikolatayı, kahveyi ve vanilyayı da içine ekleyip karıştırın. Kuru malzemeyi, ceviz, fındık ve 180 gr doğranmış çikolatayı karışıma ekleyip yedirerek hamurunuzu hazırlayın. Hazırladığınız hamurdan 1 yemek kaşığı büyüklüğünde parçalar alarak 8 cm ara ile tepsilere dökün. Üstü çatlak çatlak oluncaya kadar yaklaşık 20-25 dakika pişirin. Tel ızgara üzerine alarak tamamen soğumaları için bekletin.

Çikolatalı ve Kahveli Kurabiyeler

Püf Noktaları:

  • Tüm tereyağlı kurabiyelerde olduğu gibi, bunları da tepsiye dizdikten sonra bir süre buzdolabında dinlendirdim. Böylece yayılmadılar.
  • Ceviz ve fındıkları eklemeden önce yanmaz tavada biraz kokusunun çıkmasını sağladım.
  • Ben bir tatlı kaşığı ölçüsüyle döktüm. Zaten çok yoğun bir kurabiye olduğundan bu büyüklük bana kafi geldi.
  • Kahve ile çok aramız olmadığından ölçüyü azaltarak bir tatlı kaşığı kullandım. Ama böyle olunca da kahveli olduğu pek anlaşılamadı😛
  • Ölçüyü küçülttüğümden 17 dakika pişirdim.
  • Aslında bu bir dökme kurabiye. Üstteki resim bu şekilde dökülerek yapıldı. Alttaki ise hamur biraz dolapta bekletilip yuvarlandı. Ama sanırım dökmeler daha iştah açıcı oldular🙂
  • Kitapta 20 adet çıkacağını söylenmiş ama kurabiyeleri küçülttüğümden olsa gerek 63 adet oldu benimki.

IMG_2474-1Oğlum bayıldı bu kurabiyelere. Ama uyarmalıyım, booool kalorili🙂

IMG_2477-1

Kaynak : Altın Kitap KURABİYELER, Alfa Yayınları Sayfa 238

İlgili Yazılar :

 

One thought on “Çikolatalı ve Kahveli Kurabiyeler

  1. Geri bildirim: Beyaz Çikolatalı Kakaolu Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

