Çikolata Kaplı Fıstıklı Kurabiye

IMG_2899-1Yıllar önce denemiştim bu tarifi. Ancak elimde fotoğraf kalmayınca, yazmak için yeniden denemem gerekti. Pişman oldum mu, tabi ki hayır🙂 Hele ki oğlum bunlara bayıldı🙂 Hemen makaronların önüne yerleştirdi sıralamada🙂

Gene Zinnur’un arşivinden bu tarifte. Orijinali şurada. Her ne kadar ara kremasında iki seferde de sorun yaşamış olsam da, ben yaptığım şekliyle yazayım🙂

IMG_2919Malzemeler :

Ara Krema :

  • 2 yumurta sarısı
  • 1/4 cup şeker
  • 1/4 cup su
  • 85 gr eritilmiş sütlü çikolata

Kurabiye :

  • 113 gr. fıstık
  • 1 yumurta akı
  • 1/4 cup şeker
  • 1/8 çay kaşığı vanilya
  • 1 fiske tuz

Dış Kaplama :

  • 170 gr. sütlü çikolata
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Tüm ya da file fıstık

Yapılışı :

Ara Krema : 1/4 cup şeker ile 1/4 cup suyu küçük bir sahanda, orta ateşte karıştırarak şekerin erimesini sağlayın. Soğutun. 85 gr. çikolatayı benmari usulü eritip oda sıcaklığına getirin. Başka bir benmari düzeneği kurarak, 2 yumurta sarısını tel çırpıcıyla, bir kaç dakika ılıyana kadar çırpın. Sonra ocaktan alarak mikserin orta hızında çırparken şeker şurubunu ekleyin. Mikserin hızını artırarak, hacmi yoğunlaşana ve oda sıcaklığına gelene kadar çırpın. Ardından çikolatayı ekleyip karıştırın ve sertleşmesi için 1 saat buzdolabında bekletin. (Ama benim ki sertleşmedi😦 )

Kurabiye : Fıstığı rondodo ezme kıvamına getirin. Şeker, vanilya, tuz ve yumurta akını ekleyip karıştırın. Düz uçlu krema torbasına koyup, yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıkın. Üzerindeki sivrilikleri düzeltin ve 175 derecede 10-12 dakika pişirin.

IMG_2884-1

Dış Kaplama : Çikolatayı benmari düzeneğinde eritin. Tereyağını ilave edip karıştırın. Ilımasını bekleyin.

Birleştirilmesi : Kurabiyelerin arasına ara kremadan bir çay kaşığı koyarak büyüklüklerine uygun şekilde birleştirin. Buzlukta bir saat bekletin. Sonrasında bir çatal yardımı ile kurabiyelerin üzerine çikolatadan döküp her yerini kaplamasını sağlayın. Üzerini fıstıkla süsleyin ve bir süre buzdolabında beklettikten sonra, kapalı bir kapta buzdolabında saklayın.

IMG_2911-1

 

Püf Noktaları :

  • Ara krema da kullanılan yumurta sarıları çok pişmediğinden, Zinnur çocuklara, hamilelere, yaşlılara ve sağlık sorunu olanlara önerilmediğini söylemiş.
  • İki seferde de ara krema yeterince sertleşmedi. Sebebi tariften farklı olarak bitter yerine sütlü çikolata kullanmam olabilir mi, bilemedim. Krema arasından akıp gittiğinden, fotoğraflarda da pek belli olmamış. Hem yumurta yüzünden, hem de bu sebepten bir daha ki sefere ganaj kullanacağım.
  • Kurabiyenin kıvamı oldukça yoğun oldu. Bu yüzden de şekilleri yeterince düzgün olmadı. Ben L yumurtalardan kullanmıştım. Bir daha ki sefere XL kullanarak, kıvamı biraz daha sıkılabilir yapmayı düşünüyorum.
  • Zinnur kaplama çikolatasını tavlamayı önermiş. Benim ara krema da canım sıkılınca uğraşmadım. Neyse ki sorun yaşamadım.
  • Orijinal tarifte bitter olmasına rağmen, ben fıstığa sütlü çikolatayı yakıştırdığımdan onu kullandım.
  • Bu ölçüden 15 adet kurabiye çıktı. Ancak ara krema ve kaplama çikolatası fazla gelince ben bir ölçü kurabiye daha yaptım. Kremalar hepsine yetti.

IMG_2926-1Tüm aksiliklere rağmen, çok lezzetli bir kurabiye oldu. Ama siz bu kadar uğraşmak istemezseniz, alın bir damak çikolata yeyin, aynı tad🙂

İlgili Yazılar :

 

Bir Cevap Yazın

