Beyaz Çikolatalı Kakaolu Kurabiyeler

IMG_3100-1Yıllar önce birkaç kez yaptığım ancak fotoğraflamadığım bu kurabiyeyi yeniden denedim. Sırf bloğa yazayım diye🙂 Bana göre sıradan lezzetli bir çikolatalı kurabiye. Ancak yiyenler çok beğenince yazayım dedim. Görüntüsünün aksine yumuşacık, çikolatası akışkan bir kurabiye bu. Kitaptaki haliyle tarifi aşağıda :

IMG_3096-1Malzemeler :

  •  250 gr. un
  • 30 gr kakao
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • Yarım çağ kaşığı tuz
  • 125 gr yumuşatılmış tereyağı
  • 60 ml ayçiçek yağı (zeytin yağı kullandım)
  • 150 gr esmer şeker
  • 1 adet iri yumurta
  • 1 çay kaşığı vanilya esansı (vanilin kullandım)
  • 180 gr kıyılmış beyaz çikolata
  • 100 gr çekilmiş ceviz içi

Yapılışı : Un, kakao, kabartma tozu ve tuzu bir kabın içinde karıştırın. Tereyağı, ayçiçek yağı ve esmer şekeri geniş bir kabın içinde krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpın. Yumurta ve vanilyayı ekleyerek karışana kadar çırpmaya devam edin. Mikserin hızını düşürün ve karışımın içine unlu kuru malzemeyi, çikolatayı ve cevizi ilave edip karıştırın. Hazırladığınız hamuru 18 cm uzunluğunda kalın bir oklava haline getirin ve buzdolabında 30 dakika bekletin. Fırını 190 derecede ısıtın. İki adet fırın tepsisini yağlayın. Hamuru dolaptan çıkarıp yarım cm kalınlığında yuvarlak dilimler halinde kesin. Tepsilerin içine 5 cm aralıklarla yerleştirin. Kurabiyeleri fırına verip kenarları pembeleşene kadar yaklaşık 8-10 dakika pişirin. Tepsileri fırından alıp 5 dakika bekletin. Kurabiyeleri tepsiden alıp soğumaya bırakın.

İpuçları :

  • Ben 10 dakika pişirdim. Böylece çikolatası akışkan yumuşak kurabiyelerim oldu. Ancak bu halleriyle de biraz kırılgan oldular. Belki 2 dakika daha pişirilebilirdi.
  • Tarifte tepsiyi yağlamaktan bahsetse de ben yağlı kağıt kullandım🙂
  • Cevizi eklemeden önce yanmaz tavada çevirdim kızarana kadar.
  • Dilimlemesi biraz zor olduğundan, ceviz ve çikolatayı çok iri doğramamak lazım.
  • Bu tarifle 30 adet kurabiyem oldu.

IMG_3106-1Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun🙂 Kaynak : Altın Kitap Çikolata, Sayfa 92

İlgili Yazılar :

3 thoughts on “Beyaz Çikolatalı Kakaolu Kurabiyeler

  1. tadına bakmış biri olarak😉 yumuşak yoğun tadı sevenler için şiddetle tavsiye edilir. listeme ekledim bile ellerine sağlık…

    Beğen

  2. Geri bildirim: Tahinli Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

