Tahinli Kurabiye

IMG_3325-1Tahinli kurabiye, ara sıra bir yerlerde yediğim, hep denemek istediğim ama bir türlü içime sinen tarif edinemediğim bir kurabiyeydi. Nurturia’nın en beceriklilerinden arkadaşım İlknur’un tahinli kurabiyesi deneyen herkesin favorisi olunca, bende girdim mutfağa ve sonunda yedikçe yiyesim gelen bu kurabiyeler çıktı ortaya. İlknur’un izniyle tarifi sizlerle de paylaşıyorum şimdi :

IMG_3335-1Malzemeler :

  • 1 su bardağı zeytinyağı (170 gr)
  • 1 su bardağı tahin (220 gr)
  • 1 su bardağı pudra şekeri (140 gr.)
  • 1 su bardağı ceviz (95 gr)
  • 2 yemek kaşığı yumuşamış tereyağı (40 gr.)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın (ben ekledim)
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un (3,5 bardak, takriben 500 gr. kullandım)

Yapılışı : Cevizi rondodan geçirin. Tüm malzemeyi karıştırıp yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edin. Hamurun üzerine ıslak havlu örtüp yarım saat buzdolabında dinlendirin. Küçük yuvarlaklar hazırlayıp 170 derecede 30 dakika pişirin. Soğuduktan sonra tepsiden alın.

IMG_3331-1Notlar :

  • Her zaman ki gibi, cevizi kullanmadan önce tavada biraz çevirerek kokusunun çıkmasını sağladım.
  • İlknur’un bardak ölçüsüyle verdiği tarifini tarttım. Öyle ya benim gibi ölçmeden yapamayanlar vardır belki🙂
  • Bu kurabiye ele alınınca dağılan cinsten. Soğumadan tepsiden almayın.
  • Kıvam olarak un kurabiyesini andırıyor. Ancak daha lezzetli.
  • Benim 88 adet kurabiyem oldu. Yağ ölçüsü gözünüzü korkutmasın, taneye az düşüyor. Ya da korkutsun, bir taneyle kalabilir misiniz bilemem🙂

Deneyin pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

Bir Cevap Yazın

