Marzipan

IMG_3522-1

Uzun zamandır evde yapmayı istediğim bir tarif marzipan. Aslında amacım, üstü marzipan kaplı bir pasta yapmak. Bu da ilk adımı olsun🙂

Tarif Bizim Pastane‘den. Her zaman ki gibi Zinnur’un ayrıntılı anlatımıyla sorunsuz hazırladım ben. Yarım ölçü yaptım ve yaptığım ölçülerde yazıyorum.

IMG_3529-1Malzemeler :

  • 1 bardak şeker
  • 2 bardak badem unu
  • 1 yumurta akı
  • 1/16 tatlı kaşığı tartar kremi
  • 1/3 bardak su
  • Pudra şekeri

Yapılışı : Şeker ve suyu altı kalın bir tencereye alıp kısık ateşte karıştırarak şekerin erimesini sağlayın. Tartar kremini ekleyerek altını biraz açın ve kaynama noktasına geldikten sonra tencerenin kapağını kapatıp 3 dakika kaynatın. Sonrasında 116 dereceye kadar kaynatın. Bu sıcaklığa geldiğinde tencereyi ateşten alarak su dolu bir kaba oturtun ve karıştırın. Kıvamlı bir şurup olana kadar sürekli karıştırın. Yumurta akı ve bademi ekleyin. İyice karıştırıp tekrar ocağa alın ve kısık ateşte 2 dakika sürekli karıştırarak pişirin. Mermer zemin üzerine pudra şekeri eleyin ve hazırlanan karışımı üzerine dökün. Soğuyana kadar metal bir kaşıkla çevirin. Ardından elinizi pudra şekerine bulayıp yoğurun. Hemen kullanmayacaksanız strech filme sarıp hava almayacak bir kapta muhafaza edin.

bir dilim keyif

Notlar :

  • Şekil vermekte zorlandım ve 15 dakika buzdolabında beklettim. Ardından şekil verebildim.
  • Ben en küçük ocakta pişirdim ve 3 dakikanın sonunda ölçtüğümde 116 dereceye ulaşmıştı.
  • Bu ölçü ile 500 gr marzipanım oldu🙂
  • Bu haliyle ister badem ezmesi niyetine tüketebilir, küçük küçük doğrayıp misafirlerinize ikram edebilir, isterseniz de benim gibi pasta yapımında kullanmak üzere saklayabilirsiniz.

Afiyet olsun🙂

İlgili Yazılar :

2 thoughts on “Marzipan

  1. Geri bildirim: Maskarpon Peyniri | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Fraisier (Çilekli Pastacıklar) | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

