Fraisier (Çilekli Pastacıklar)

IMG_4084-1Bu pasta yıllardır hayalim. Önce kalıpları bulup aldım. Sanırım birkaç yıl oldu. Sonra içindeki maskarpon peynirinin peşine düştüm. Ama bulamadım, bulsam da fiyatları dudak uçuklatan cinstendi. Onsuz yapmayı denediğimde ise başarısız bir sonuç elde ettim. Sonra marzipan yapıp koydum bir köşeye. Bizim Pastane‘ye yazdığım yoruma bakılırsa, üç yıl önce karar vermişim, anlayın pastalarla olan ilişkimi🙂

Ben tam tarifte yazılan şekliyle yapmadım. Biraz oynadım ölçülerle. Yaptığım şekliyle yazayım :

IMG_4070-1Malzemeler :

Pandispanya :

  • 3 yumurta
  • 3 yumurta sarısı
  • 1/4 cup süt
  • 2 kaşık tereyağı (40 gr)
  • 3/4 cup un
  • 3/4 cup şeker
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu

Krema :

  • 1 paket krema
  • 1/8 cup toz şeker
  • 180 gr markarpon peyniri
  • 100 gr beyaz çikolata
  • Vanilya

Diğer Malzeme :

  • 1/2 kg çilek
  • 1/4 cup kayısı reçeli suyu
  • 250 gr marzipan
  • 50 gr bitter çikolata

Yapılışı :

Pandispanya : Pandispanya tarifi, daha önce pek çok kez denediğim Zinnur’un Ahududulu Pastası’nın pandispanyası. Yalnız bu sefer kek unu yerine normal un kullandım. Fırını 200 derecede ısıtın. Büyük fırın tepsisine yağlı kağıt serip yağlayın ve unlayın. Süt ve tereyağını küçük bir sahanda ısıtın. Tereyağı eriyince altını kapatın ve sıcak tutun. Isıya dayanıklı bir kapta yumurta, şeker ve vanilyayı karıştırın. Bir benmari düzeneği kurup kabı üzerine koyun ve mikserle hacmi artana kadar çırpın. Ocaktan alın ve hacmi üç katına çıkana kadar çırpın. Un ve kabartma tozunu iki kez eleyin. Üç seferde yumurtalı karışıma ekleyin ve büyük bir kaşıkla yavaşça yedirin. En son tereyağı süt karışımını ekleyin. Tepsiye dökün ve 15 dakika pişirin. Ben pandispanyayı bir gün önceden yaparak dinlendirdim. Tek kişilik pasta çemberlerimle 16 adet daire şeklinde kestim. Kalan parçaları daha sonra değerlendirmek için buzluğa attım.

Krema : Bir paket krema, şeker ve vanilyayı mikserle sertleşene kadar çırpın. Beyaz çikolatayı benmari usulü eritin. Soğuyunca karışıma ekleyin. Oda sıcaklığına gelen maskarpon peynirini de ekleyip homojen bir karışım elde edin.

IMG_4071-1

Birleştirilmesi : Çilekleri yıkayıp kurulayın ve eşit boyutlarda ikiye kesin. Reçeli cezvede ısıtın. Küçük kalıba bir parça pandispanya koyun ve üzerine reçel sürün. Sonra çileklerin yüzeyine reçelden sürüp kalıbın kenarına birleştirin. Ortasına da tüm bir çilek koyun. Kalan boşluğu krema ile doldurun. İçinde yaptığınız kabı birkaç kez yere vurarak kremanın boşlukları doldurmasını sağlayın. Üstüne bir parça daha pandispanya koyun ve reçelden sürün. Bu şekilde bir gece buzdolabında dinlendirin. Ertesi gün kalıbı çıkarın ve üzerine ince bir kat kremadan sürün ve aynı ölçülerde kestiğiniz marzipanı yerleştirin. Süslemesi size kalmış. Ben erittiğim çikolatayla şekiller oluşturmaya çalıştım. Sizin süslemeniz yaratıcılığınıza kalmış🙂

IMG_4085-1Notlar :

  • Bu ölçülerle 8 adet küçük pastacığım oldu.
  • Pandispanyanın kremayı eritmesinden korktuğumdan fazla ıslatamadım. Ama bence biraz daha nemli olsa daha iyi olurdu. Bir dahaki sefere reçele biraz su ekleyip ısıtarak kullanacağım.
  • Çileklerin yüzeyine reçel sürüp eklemek sayesinde, daha önce aralara giren krema sorununu yaşamadım. Daha temiz bir süsleme oldu böylece.
  • Üzerindeki marzipan katı yüzünden yerken biraz parçalanan bir yapısı oldu.
  • Ben üç ay önce yaptığım ve iyice sarıp buzdolabında sakladığım marzipanı kullandım.
  • Onca kremaya karşın, tam bir yaz pastası ferahlığında harika bir pasta oldu.

Bir daha bu kadar uğraşır mıyım bilmem ama biz ailecek çok sevdik🙂 Deneyin pişman olmazsınız🙂

İlgili Yazılar :

5 thoughts on “Fraisier (Çilekli Pastacıklar)

  1. Geri bildirim: Fraisier (Çilekli Pastacıklar) | Seçme Yemek Tarifleri

  2. Merhaba Fatoş,
    bu tek kişilik pastayı geçenlerde Hacıbaba da yemiştim, gerçekten çok ferah bir pasta. Ben de denemek isterim, ama bu kadar da uğraşamam. Sanırım pandispanyayı yuvarlak yapıp iki katlı denerim.
    Ellerine sağlık,nefis gözüküyor:)

    Beğen

  3. Geri bildirim: Ahududu Soslu Çilekli Pasta | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Kara Orman Pastası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

