Sakallı Poğaça

IMG_4421-002

Doğumgünü menümüze devam🙂 Sakallı poğaçalar, pastaneden alıp da çok sevdiğim tuzlulardır. Ama hangi pastaneden alıyordum unuttum. Sanırım İzmir’di. Çınar’mıydı yoksa Elit’miydi acaba?

Tarifte klasik poğaça hamurumu küçük parçalar alarak yaptım. Gene de ekleyeyim bulunsun.

IMG_4420-002Malzemeler :

  • 7,7-5 su bardağı un
  • 3/4 su bardağı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 şişe oda sıcaklığında soda
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 küçük paket yaşmaya
  • 3/4 su bardağı zeytinyağı
  • 2 yumurta (akı içine sarısı üzerine)

İçine :

  • Yumuşak beyaz peynir
  • Az miktarda süt
  • Maydanoz
  • Kaşar peyniri

Yapılışı : 6 bardak kadar unu eleyin. Şeker, tuz, mahlep ekleyip karıştırın. ılık su ile mayayı eritip havuz şeklinde açtığınız una ekleyin. Soda, yumurta akı ve yağı ekleyin (Ben biraz yağdan ayırıyorum. son aşamada elime sürüp yapışmadan yoğuruyorum) Kalan unu yavaş yavaş ekleyin. Ele yapışmayacak ancak çok da sert olmayan bir hamur elde edim. Islak bir havlu örterek mayalanmaya bırakın. Yaklaşık bir saat ya da hamur kabarana kadar bekletin. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp oval şekil verin. Üzerine yumurta sarılarını sürün ve bir sürede tepside mayalandırın. 175 derecede 20-25 dakika kızarana kadar pişirin. Üzerini örterek soğumaya bırakın. Soğuyunca ortadan kesin. Peyniri biraz sütle ezerek sürülebilir kıvama getirin. Dışına taşırarak peynir sürün ve bir miktarını doğranmış maydanoza, bir miktarını da rendelenmiş kaşar peynirine bulayın.

Notlar :

  • Hamuru elimi yağa batırarak alıyorum ki, elime yapışmadan yuvarlayabileyim.
  • Piştikten sonra hemen üzerine su serpip sofra bezine sarıyorum ve böylece yumuşak oluyorlar.
  • Bu ölçüyle 48 adet minik poğaçam oldu.

Bence çok lezzetlilerdi🙂 Afiyet olsun.

İlgili Yazılar :


3 thoughts on “Sakallı Poğaça

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 6 Yaş Doğum Günü Menüsü :-) | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Dereotlu ve Lorlu Poğaça | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Pastane Poğaçası | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

