Patlıcanlı Çıtır Börek

IMG_4395-002

Patlıcanın her türlüsüne bayılırım ben. Hele patlıcanlı çörek beni benden alır. Bende işte o çörek içi ile börek yapayım dedim ve bu tarif çıktı ortaya. Tarifin orijinali Ufuk Mutfakta‘da. 

IMG_4399-002Malzemeler;
  • 6 adet yufka
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tepeleme un
  • 1 yemek kaşığı sirke
İçi:
  • 1 kg. patlıcan
  • 1 küçük soğan
  • Yeşil biber
  • 2 orta boy domates
  • Tuz
  • Zeytinyağı
Yapılışı :
İçin Hazırlanışı :
Patlıcanları alacalı soyup küp küp doğrayın ve tuzlu suda bir süre bekletin. Soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında kavurun. Biberi ve küp küp doğranmış domatesi ekleyin. Patlıcanları ve tuzu da ekleyip kısık ateşte suyunu çekene kadar kavurun.
Böreğin Hazırlanması :
Yağ, un ve sirkeyi karıştırın. İlk yufkayı sererek karışımdan sürün. 2. yufkayı serip aynı şekilde yağlayın. Yağlama işlemini yaparken sosun içindeki un dibe çökmesin diye karıştırmayı unutmayın. 12 eşit parçaya bölerek iç harcı ekleyin ve sigara böreği sarar gibi sarın. Kalan yufkaları da aynı şekilde hazırlayıp, böreklerin üzerine kalan harçtan sürün. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında börekleri kızarıncaya kadar pişirin.
Notlar :
  1. Farklı iç malzemeleri ile de denenebilir. Ben sonrasında bir de peynirli yaptım.
  2. Pişirmeden dondurabilirsiniz. Her an hazır börek olur elinizin altında.
  3. Bu ölçü ile 36 adet böreğim oldu benim.
Çıtır çıtır çok lezzetli bir börek. Denerseniz afiyet olsun🙂
İlgili Yazılar :

Bir Cevap Yazın

