Çikolatalı Linter Turtası

IMG_6053-1

Bazı tariflerim var benim. Yıllarca denemek için beklediğim, açıp açıp vazgeçtiğim. Bu da onlardan biri. Önce ölçüye uygun, altı açılan bir kalıp aradım. Sonra marmelat yapmak için kayısı mevsiminin gelmesini, ardından da yeniden portakalların çıkmasını bekledim. Sonrada içindeki likör yerine ne kullanabileceğimi düşündüm. Sonuncunun cevabını bulamasam da artık beklemeye takatim kalmadı ve yılbaşı için denedim🙂

Tarifi kitaptaki şekliyle yazacağım. Yaptığım farklılıkları parantez içinde vereceğim.

IMG_6058-1Malzemeler :

Taban Hamuru İçin :

  • 180 gr un
  • 110 gr toz badem
  • 100 gr toz şeker
  • 30 gr kakao
  • 180 gr tereyağı
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 tatlı kaşığı vanilya esansı (vanilin)

Dolgu İçin :

  • 120 gr doğranmış kuru kayısı
  • 60 ml taze sıkılmış portakal suyu
  •  3 yemek kaşığı kayısı veya portakal likörü (2 yemek kaşığı kayısı reçeli+1 yemek kaşığı su)
  • 350 gr kayısı marmeladı

Yapılışı : 

Taban Hamurunu Yapmak İçin : Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Un, toz badem, şeker ve kakaoyu mutfak robotuna koyup iyice çekin. Tereyağını ekleyip karışım pütürlü bir kıvam alana dek tekrar çekin. Yumurta sarılarını ve vanilyayı ekleyip iyice karıştırın. Hazırladığınız hamurun üçte birini ayırıp streç filme sararak buzdolabına kaldırın. Kalan Hamuru merdane ile açıp 24-25 cm çapında yuvarlak bir tart kalıbına yerleştirin. Parmak uçlarınızla hafifçe bastırarak kenarlarını da kaplayın. Kalıbı fırına verip 15 dakika pişirin. Kalıbı fırından çıkarın ve soğuması için bekletin.

Dolguyu Hazırlamak İçin : Kayısıları ve portakal suyunu küçük bir tencerede orta ateşte sürekli karıştırın. Kaynamaya başladığında 10 dakika daha ateşte tutun. Tencereye likör ve 300 gr kayısı marmeladını ekleyin. Pütürsüz ve koyu bir kıvama gelene dek karıştırıp tart tabanının üzerine dökün ve yayın. Kalan hamuru unlanmış zeminde 3 mm kalınlığında açın. 1 cm eninde uzun şeritler halinde kesin. Bu şeritleri tartın üzerine kafes gibi yerleştirin. Kalıbı fırına verin ve ortasında kabarcıklar oluşturmaya başlayıncaya kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Turtayı fırından alıp soğuyana kadar bekletin. Kalan kayısı reçelini ısıtıp bir fırça yardımı ile tartın üzerine sürerek parlak bir görünüm verebilirsiniz. Soğuyunca kalıptan çıkarın ve turtayı dilimleyerek servis yapın.

IMG_6092-1

Notlar : 

  • Likör yerine ne koyacağımı bilemedim. 2 yemek kaşığı kayısı reçeli ve 1 yemek kaşığı su kullandım. Sadece kıvamı tamamlamak için. Bu konuda önerilere açığım🙂
  • Büyük boyutta mutfak robotum olmadığından hamuru elimle hazırladım.
  • Dolguyu hazırladıktan sonra, pürüzsüz kıvama ulaşmak için el blenderından geçirdim.
  • Şeritleri taşırken kırıldı. Bu aşamada biraz daha buzdolabında tutmak faydalı olur sanırım.
  • Kalıbı yağlamayı unuttuğumdan çıkarmakta zorlandım.
  • 35 dakika pişirdim ama sanırım biraz fazla geldi.
  • Üzerine marmelat yerine kayısı reçeli sürülmesi daha iyi bir sonuç verirdi kanımca. Bir daha ki sefere öyle yapma niyetindeyim.

IMG_6122-1

Kaynak : Altın Kitap ÇİKOLATA, Alfa Yayınları Sayfa 398

İlgili Yazılar :

Bir Cevap Yazın

