Fındıklı ve Çikolatalı Pasta

IMG_6785-1

Uzun zaman olmuş bloğu güncellemeyeli. Son zamanlarda pek fazla mutfağa girmiyorum yeni tarifler denemek için. Bu pasta çok gösterişli olmasa da tadı muhteşem olduğundan eklemek istedim. Tarif Cafe Fernando‘dan. Malzemeleri yazayım, tarifi Cenk’e bırakayım. Öyle ayrıntılı anlatmış ki, gözünüz korkmasın. Bu sayede sorunsuzca yapıveriyorsunuz. Zaten oldukça da pratik bir pasta. Fındık ve çikolata birleşince, ortaya böyle muhteşem bir tad çıkması kaçınılmaz elbet.

IMG_6772-1Malzemeler :

Kek için:

  • 180 gram bitter çikolata
  • 180 gram tereyağı, oda sıcaklığında
  • 1 su bardağı (200 gram) şeker
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 4 adet büyük boy yumurta, oda sıcaklığında
  • 200 gram çiğ fındık

Çikolata sosu için:

  • 140 gram tereyağı
  • 50 gram bitter çikolata
  • 90 gram sütlü çikolata

İpuçları :

  • Kek tam soğumadan kremasını sürmemek gerek. Kremanın kıvamı bozulabiliyor.
  • Kremayı 45 dakikadan daha uzun süre bekletmem gerekti istenen kıvama gelmesi için.
  • Fındıkların kabuklarını soymamak büyük kolaylıkmış 🙂
  • İnce bir dilimi bile gayet doyurucu olan bu pasta aşırı lezzetli. Belki ahududu sosuyla servis edilse, tadı daha da inanılmaz olur 🙂
  • Ben doğum günü pastası olarak hazırladığımdan, üzerine bir çikolata parçası ekledim sadece. Pastanın genel yapısını bozmak istemedim.

IMG_6760-1

Deneyin, pişman olmazsınız 🙂

İlgili Yazılar :

3 thoughts on “Fındıklı ve Çikolatalı Pasta

  1. Geri bildirim: Medovik (Ballı Rus Pastası) | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Kestaneli Kubbe Pasta | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Ricotta ve Armutlu Pasta | Bir Dilim Keyif…

Yorum bırakın