Fıstıklı Mekik

IMG_7852-1

Ne zaman ne yapacağıma karar veremesem, kendimi Bizim Pastane arşivinde dolaşırken buluyorum. Mekik tarifi içinde gene oraya başvurdum ve çok lezzetli bir tarif daha ekledim arşivime🙂

IMG_7855-1Malzemeler :

  • 1 3/4 bardak (413 ml) pudra şekeri
  • 1/4 bardak (59 ml) un
  • 1/2 bardak (118 ml) fıstık unu
  • 3 yumurta akı
  • 55 gr tereyağı
  • 1/4 bardak fıstık krokan (süsleme için)

Yapılışı : Fırınınızı 160 dereceye ısıtın. Kalıbı bolca yağlayıp unlayın. Şeker, un, fıstık unu ve yumurta aklarını, mikserinizin kasesine alın ve çırpın. Tereyağını ufak bir sahanda açık kahverengi olana kadar eritin. Hamura katıp karıştırın. Kalıplara 3/4 oranında doldurun. Üzerine fıstık krokandan serpin. 20-25 dakika pişirin. Soğuduktan sonra kalıptan çıkarın.

IMG_8733-1

IMG_8741-1İpuçları :

  1. Bu ölçüyle 36 adet mekik oldu. Benim mekik kalıplarım oldukça küçük. Slikon olduğundan çıkarmakta zorlanmadım.
  2. Sonrasında yeniden yaptım. Beklemiş yumurta aklarıyla yaptığımdan biraz çökme yaptı sanırım. Dondurma ile servis ettim onları da🙂
  3. Fıstık krokan evde olduğu için kullandım. Sadece fıstık tozuyla da süsleyebilirsiniz.
  4. Buzlukta bekletmeye de uygun. Ben fazlasını dondurdum.

Eşime göre makarondan bile lezzetli olmuş. Deneyin pişman olmazsınız🙂

 

İlgili Yazılar :

One thought on “Fıstıklı Mekik

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 7 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

