Kara Orman Pastası

img_8881_1

Kara Orman Pastası ekşili lezzetiyle çok sevdiğim bir tat. Yıllar önce denediğimde bir bloğum yoktu🙂 O yüzden yazamamıştım. Şimdi önce babama, sonra eşime ufak farklılıklarla yaptım. Tarif gene Bizim Pastane‘nin muhteşem arşivinden🙂 Aslında ben evdeki malzemelere göre değişiklikler yaptım. Kendi yaptığım şekliyle yazayım:

img_8933_1Malzemeler :

Pandispanya (Cenuaz Kek) :

  • 6 büyük yumurta
  • 57 gr. tereyağı
  • 1 cup şeker
  • 1 cup un, elendikten sonra ölçülecek
  • 1/3 cup kakao

Vişne Şekerlemesi (en az 3 gün önceden hazırlanacak)

  • 1 bardak vişne (dondurulmuş kullandım)
  • 3/4 bardak şeker
  • 2/4 bardak su

Creme Fraiche :

  • 2 kutu krema
  • 4 yemek kaşığı süzme yoğurt

Krema İçin :

  • 2 1/2 bardak Creme Fraiche
  • 140 gr beyaz çikolata
  • 1/8 bardak şeker

Süsleme İçin:

  • Çikolata bukleleri
  • Kiraz taneleri

img_8929_1

Pandispanyanın Yapılışı :

Bu pandispanyanın sadesini daha önce Carioca‘da kullanmıştım. Yapılışını oradan kopyalayıp değişiklikleri yapacağım🙂 Cenuaz kek ya da diğer adıyla sünger kek, kabartma tozu kullanılmadan, yumurta sayesinde kabarması sağlanan bir pandispanya.

20 cm lik kek kalıbınızı yağlayın ve unlayın. (Ben çember kullandım) Tereyağını eriterek ılımasını sağlayın.

Büyük bir tencerede su kaynatın. Şeker ve yumurtaları ısıya dayanıklı bir kasede çırpın ve sonra hazırlamış olduğunuz, kaynamakta olan suyun içerisine kaseyi yerleştirerek çırpmaya devam edin. Bu aşamada yeni termometrem çok işime yaradı🙂 Zinnur 54-60 dereceye kadar çırpmamı söylemiş. Yaklaşık 5 dakika sonra karışımım 55 dereceye ulaşmıştı. İstenen sıcaklığa ulaştığında kaseyi sudan alarak oda sıcaklığına ulaşıncaya kadar çırpın. Bu da bende 8 dakika kadar sürdü. Hamur mikserle kaldırıldığında kaseye kesintisiz düşüyorsa ve yüzeyde 10 saniye kadar görünüyorsa çırpma yeterli demekmiş🙂

Hamurdan iki yemek kaşığı alarak tereyağına karıştırın ve bir köşede bekletin. Kalan hamura elenmiş unu, kakao ile yeniden eleyerek 2-3 seferde yavaş ve dairesel hareketlerle ekleyin. Yumurtaları söndürmemeye dikkat edin. Son olarak unlu tereyağını ekleyip, aynı şekilde karıştırıp bütünleştirin. Hamuru kalıba alıp 175 derecede pişirin. Benim ki 45 dakika da pişti. Pişen pandispanyayı soğutup kalıptan çıkarın ve strech filme sarın. Ben birgün önceden yaptım.

IMG_8768-1Vişne Şekerlemesi : Vişnelerin çekirdeklerini çıkarın. Reaktif olmayan (tercihen çelik) küçük bir tencereye alın. Daha büyük bir tencerede su kaynatın. Başka bir sahanda suyu ve şekeri ekleyip karıştırın. Orta ateşte kaynama noktasına getirin ve şekeri eritin. Sonra bu şurubu vişnelerin üzerine dökün. Bir tabağı vişnelerin üzerine kapatarak, tüm tanelerin şurup içinde kalmasını sağlayın.Tencerenin kendi kapağını da kapatıp, kaynayan su dolu tencereye oturtun. Orta ateşte 45 dakika alttaki tencerenin buharıyla pişirin. (Bu yöntemle meyveler pişerken patlamıyorlarmış. Gerçi vişneler için çok gerekli mi bilemedim. Çünkü zaten çekirdekleri çıkarıldığından çok düzgün şekilleri olamıyor) Sonra ateşten alın ve içerideki tabağı çıkarın. Hiç karıştırmadan şurubu soğutun. Birkaç gün oda sıcaklığında bekletin. Vişneleri süzüp kağıt havluda kurulayın. Süzdüğünüz vişne suyunu da keki ıslatmakta kullanın.

IMG_8766-1Creme Fraiche :

Kremayı 38 dereceye ılıtın. Yoğurdu içine karıştırın. Üzerini gevşekçe kapatıp ılık bir yerde tadı hafif dönüp mayhoşlaşıncaya ve kıvamı koyulaşıncaya kadar bekletin. (Ben 1 gece beklettim.) Sonra s1k1ca ağzını kapatıp buzdolabına alın. En az birkaç saat soğuttuktan sonra aynı çiğ kremayı çırptığınız gibi (gerekiyorsa şeker ilavesiyle) çırparak pastanız da kullanın.

Krema :

Beyaz çikolatayı benmari usulü eritin ve oda sıcaklığını soğutun. 1 bardak creme fraiche’i çırpın ve çikolata ile karıştırın. Bu krema ara krema olarak kullanılacak.

Kalan creme fraiche’i 1/8 bardak şekerle çırpın. Buzdolabına koyarak biraz sertleşmesini sağlayın. Bu da dış sıvamada kullanılacak.

Birleştirilmesi : 

Pandispanyayı 3 eşit parçaya bölün. Bir katı ayarlanabilir çemberin içine yerleştirin. Vişne şurubu ile keki ıslatın. Ara kremanın yarısını yayın. Üzerine vişnelerin yarısını serpin. 2. kek katına da aynı işlemi uygulayın. 3. katı yerleştirip ıslatın ve buzdolabında bir süre bekletin. Ardından çemberi çıkarın ve dış kremasını sürün. Kalan krema ile pastanın üzerine rozetler sıkın. Orta kısma çikolata bukleleri ekleyin. Kirazlarla süsleyin.

IMG_8764-1

Notlar :

  • İlk yapışımda 23 cm lik kalıp ve başka bir pandispanya kullanmıştım. Bazı fotoğraflar ona ait.
  • İlk yapışımda esas tarifte olduğu gibi badem esansı kullandım. Ama çok keskin oldu ve lezzetini bozdu. O yüzden 2. seferde kullanmadım.
  • Ben dışarı taşmasından endişelenince pandispanyayı yeterince ıslatamadım. Daha fazla ıslatılabilir.
  • Yazdan dondurduğum kirazlar olunca, daha iyi görüntü için süslemelerde onu kullandım. Yoksa da dert değil. Hazırladığınız vişne şekerlemesiyle de süsleyebilirsiniz.
  • Vişne sayesinde tadı hafif bir pasta oldu. Bizce çok lezzetliydi🙂
İlgili Yazılar :

 

2 thoughts on “Kara Orman Pastası

Bir Cevap Yazın

